بررسی ویدیوها و تصاویر منتشر شده توسط منابع محلی و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که همزمان با حملات راکتی شب گذشته‎ی مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی، جنگنده‌های رژیم اسرائیل نیز حملاتی را به اهدافی در نوار غزه انجام داده‌اند. این حملات شامل بیمارستان المعمدانی هم میشود؛ اما مقامات اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا با ابزار رسانه و ضریب دادن به شبهات، ردپای خود را در جنایت بیمارستان المعمدانی پاک کنند! در ادامه‌ی این مقاله، شواهدی را بررسی می‌کنیم که اثبات می‌کند این حمله توسط رژیم اسرائیل انجام شده است.

ویدیوی منتشر شده از لحظه هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه نشان می‌دهد که همزمان با این حمله، نیروهای مقاومت فلسطین نیز در حال انجام حملات راکتی علیه اراضی اشغالی هستند.

ویدیو: لحظاتی قبل از انفجار در بیمارستان المعمدانی و رصد فلِر جنگنده‌ اسرائیلی در آسمان غزه

همزمانی حملات راکتی مقاومت و حمله هوایی اسرائیل به بیمارستان المعمدانی باعث شده است تا رسانه‌ها و مقامات صهیونیست با استفاده از این موضوع، خود را در این جنایت بی‌گناه جلوه داده و علل این حادثه را انحراف راکت مقاومت فلسطین (سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی) و اصابت آن به بیمارستان مذکور عنوان کنند.

در ویدیوی فوق نیز کاملا مشخص است که “دقیقا” همزمان با اجرای حملات راکتی مقاومت، یک فروند جنگنده اسرائیلی ضمن استفاده از سیستم فلر، با روشن کردن پس‌سوز جنگنده، آسمان غزه را ترک می‌کند.

حمله راکتی فلسطینی ها با در نظر گرفتن موقعیت شهر و نقاط حیاتی آن، در جهتی انجام شده است که هیچ آسیبی به مناطق مسکونی شهر وارد نکند. انفجار بیمارستان در خلاف جهت شلیک راکت های مقاومت اتفاق افتاده و این “واقعیت” در ویدیو کاملا واضح بوده و نیاز به تفسیر اضافه ندارد.

در لحظه شلیک راکتها در آسمان غزه شاهد فلرپرانی جنگنده اسرائیلی هستیم و در همان زمان یک انفجار بزرگ اتفاق می افتد. زمان انفجار و شلیک فلر نشان می دهد که جنگنده اسرائیلی پس از پرتاب بمب، در حال اوج گرفتن و انجام تدابیر امنیتی لازم برای فرار از دست موشک حرارتی احتمالی است.

یک انفجار دیگر نیز در ویدیو دیده می شود که بسیار کوچک است و نسبت فاصله آن با دوربین دورتر است. با عدم شلیک موشک توسط مقاومت در لحظه دوم، احتمال فیل شدن راکت گروه‌های فلسطینی نیز وجود ندارد و این ادعا رد می‌شود؛ بنابراین به‌وضوح می‌توان دریافت که انفجار مذکور، حاصل یک حمله دیگر است.

مورد بسیار مهم دیگر، ویدیو منتشر شده از محوطه بیمارستان پس از حمله و انفجار است. با توجه به ویدیو منتشر شده از محوطه و پارکینگ بیمارستان، چاله حاصل از برخورد مستقیم موشک و یا راکت سنگین دیده نمی‌شود. این همان‌جایی است که رسانه‌های غربی با دستاویز قرار دادن آن ادعا می کنند که حمله توسط راکت‌های کم قدرت گروه‌های فلسطینی انجام شده است:

ویدیو: داخل حیاط بیمارستان المعمدانی و محل وقوع حمله

اما نکته اینجاست: با توجه به تغییراتی که در بافت محیطی صورت گرفته است می‌توان گفت که انفجار در ارتفاع از سطح زمین و با حجم بالا انجام شده است که به نظر می‌رسد با هدف وارد کردن حداکثر تلفات انسانی بوده باشد. با توجه به ایجاد سوختگی فراوان در محوطه، به احتمال بسیار زیاد، مهمات مورد استفاده در این حمله از نوع هوا انفجاری (Airburst) بوده و سوختگی زیادی نیز بر جای گذاشته است. چنین تکنولوژی در اختیار گروه های مقاومت نیست و راکت‌های کتائب القسام و سرایا القدس توان حمل این سطح از مواد انفجاری را ندارند.

طبق تصویر منتشر شده از محل برخورد، خاک چاله‌ی برخورد، نسوخته است، بلکه سنگفرش فقط کمی سوختگی دارد؛ که این امر فرضیه انفجار بمب قبل از برخورد به زمین را تقویت می‌کند. احتمالا این چاله بقایای قسمت ابتدایی بمب هوا انفجاری است که با شدت به زمین برخورد کرده است.

برای روشن تر شدن نحوه عملکرد این گونه از بمب‌ها به ویدیو زیر دقت کنید. در ویدیو زیر نحوه عملکرد و انفجار یک بمب Mark 84 با کیت JDAM مدل GBU-32 که در ارتفاع ۱۰ متری از سطح زمین منفجر می‌شود نشان داده شده است.


بنابراین با در نظر گرفتن: ۱- وجود شواهد واضح از حضور جنگنده بر روی منطقه‌ی مذکور، درست در زمان وقوع انفجار و انجام مانور دور شدن پس از پرتاب بمب؛ ۲- بررسی وضعیت محیط مورد حمله قرار گرفته و شواهد میدانی موجود؛ دو ادله محکم است که با ترکیب یکدیگر، نشان می دهد که حمله توسط اسرائیل انجام شده است.

اما داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که پس از ساعت‎ها گمانه‌زنی‌های مختلف و انتشار اخبار ضد و نقیض، صبح امروز دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عنوان کرد که: «ارتش اسرائیل (فقط) پارکینگ بیمارستان را بمباران کرد اما هیچ آسیبی به (خود) ساختمان بیمارستان وارد نشد!» این اظهار نظر و به نوعی اعتراف، خود به تنهایی تاییده‌ی محکمی بر توضیحات بالا و همچنین اثبات انجام حمله توسط خود رژیم اسرائیل است.

اعتراف سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران محل مورد نظر

تصویر زیر نمایی از بالا از محوطه بیمارستان است؛ آثار سوختگی در سقف ماشین‌ها، صدمه به سقف سایه بان و عدم تخریب بالای محیطی بار دیگر نشان دهنده استفاده از بمب‌ هواانفجاری است که بیشتر برای صدمه به افراد و گرفتن تلفات انسانی بیشتر به‌کار میرود. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز اعتراف کرد که جنگنده‌های این رژیم پارکینگ بیمارستان را بمباران کردند اما هیچ آسیبی به (خود) ساختمان بیمارستان وارد نشد. عکس زیر نیز دقیقا گویای همین حقیقت است.

و اما در آخر، یک ویدیوی دیگر که تمامی مواردی که در بالا ارائه شد را به‌صورت میدانی اثبات می‌کند. محل انفجار، نحوه اثرگذاری انفجار بر محیط، برد انفجار، خمیده شدن سقف ماشین‌ها به داخل بر اثر انفجار از بالا و … همه و همه نشان از انفجار توسط مهمات هوا انفجاری اسرائیلی دارد!

بیشتر بخوانید: جنایت ارتش اسرائیل در بیمارستان معمدانی؛ بیش از ۵۰۰ نفر شهید و زخمی (ویدیو)

نقشه: موقعیت بیمارستان المعمدانی در شهر غزه / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: لحظه هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه توسط جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.