داعش: عملیات بروکسل کار یک گرگ تنها بود

پنجشنبه 27 مهر 1402 - 11:16
https://iswnews.com/?p=106342

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مسلحانه در خلال بازی سوئد و بلژیک در بروکسل را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” طرفداران گروه تروریستی داعش در گفتگوهای فضای مجازی مرتبط با این گروه، عملیات بروکسل را کار یک گرگ تنها تلقی کردند.

عامل عملیات بروکسل در یک ویدئوی کوتاه، خود را عبدالسلام از دولت اسلامی (داعش) می خواند و عملیات خود را انتقامی برای مسلمانان تلقی می کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اعماق (وابسته به داعش)، این گروه در روز ۲۵ مهر ماه رسما عملیات بروکسل را بر عهده گرفت. در بیانیه این گروه آمده است که یکی از سربازان خلافت در روز ۲۴ مهر ماه آتش بر اتباع کشورهای صلیبی (مسیحی) گشود و دو تن را کشت و دو تن دیگر را زخمی کرد. طبق این گزارش عامل این عملیات در درگیری با پلیس کشته شده است.

این در حالی است که وزیر کشور بلژیک در روز ۲۵ مهر ماه گفت پلیس این کشور مظنون فراری قتل دو هوادار تیم ملی فوتبال سوئد را در یک کافه هدف شلیک گلوله قرار داده و سپس بازداشت کرده است. پلیس بروکسل نیز اعلام کرد که مظنون را در کافه‌ای در شمال شرقی پایتخت بلژیک به دام انداخته و پس از وقوع تیراندازی، وی را زنده بازداشت و تحت‌الحفظ به بیمارستان منتقل کرده است. گفته می‌شود فرد بازداشت‌شده در آمبولانس دچار حمله قلبی و بلافاصله احیا شده است.

به نوشته رسانه‌های بلژیک، این حمله تروریستی عصر روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه، با تیراندازی فردی به هواداران حاضر در دیدار انتخابی یورو ۲۰۲۴ در بروکسل به وقوع پیوست و به نیمه‌کاره ماندن این بازی منجر شد.

گفتنی است که “گرگ های تنها” (اصطلاحی برای اعضای غیررسمی داعش) معمولا ارتباط ارگانیک و مستقیم با این گروه تروریستی نداشته و تحت تأثیر گفتمان این گروه‌ خود را به آن منتسب کرده و با توجه به خطوط کلی ترسیم شده توسط داعش عملیات خود را انجام می‌دهند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.