خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی حمله به کشتی نظامی ارتش آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در دریای سرخ شد. مقامات و رسانه های یمنی تا این لحظه هیچ گزارش و اظهارنظری در این خصوص نداشته اند.

طبق گزارش رویترز، این کشتی جنگی هدف حمله چند موشک یا راکت از مبدأ سواحل یمن قرار گرفته و موفق به مقابله با این موشک و یا راکتها شده است. هدف این موشک ها هنوز مشخص نیست، اما گمان می رود که ناوشکن یو اس اس کارنی مورد حمله واقع شده است.

رسانه های صهیونیستی در بیان جزئیات خبر حمله موشکی نیروهای یمنی به کشتی نظامی ارتش آمریکا گفتند که این حمله با سه فروند موشک و تعدادی پهپاد انتحاری احتمالا علیه اهدافی در جنوب فلسطین اشغالی انجام شده و کشتی آمریکایی در هنگام وقوع حمله در نیمه شمالی دریای سرخ و در نزدیکی فلسطین اشغالی قرار داشته موفق به رهگیری آنها شده است.

در صورت صحت ادعای آمریکایی ها درباره حمله انصارالله به کشتی نظامی ارتش این کشور در دریای سرخ، گزینه های احتمالی انصارالله شامل موشک‌ های کروز قدس ۳، قدس Z-0 و یا موشک کروز جدید صیاد می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: رژه بزرگ انصارالله در سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن؛ جنگنده و بالگردها هم به پرواز درآمدند (ویدیو)

بر اساس اطلاعاتی که تحولات جهان اسلام در اختیار دارد، در مجموع ادعاهای آمریکا و رسانه های اسرائیلی درباره حمله انصارالله به اهدافی در مرکز فلسطین اشغالی، متناقض و دور از واقعیت است. با توجه به ادعاهای مطرح شده، در صورتی که نیروهای مسلح یمن بخواهند از موشک کروز برای حمله به مواضع اسرائیل استفاده کنند، با توجه به بلندبردترین موشک کروز انصارالله که ۱۶۵۰ کیلومتر برد دارد، موشک کروز باید به‌صورت مستقیم از آسمان عربستان عبور کند. با توجه به روابط فعلی یمن و عربستان این موضوع تقریبا غیرممکن است. در صورت استفاده از موشک های کروز و پهپادهای انتحاری از سمت دریای سرخ نیز تسلیحات مذکور دارای برد کافی برای عبور از دریای سرخ تا جنوب فلسطین نیستند. مگر اینکه انصارالله پهپادهای خود را از روی آب شلیک کند که تاکنون از قایق های نیروی دریایی یمن چنین امکانی را مشاهده نکرده‌ایم. بنابراین ادعای آمریکایی‌ها درباره حمله انصارالله به مرکز اسرائیل صحت ندارد و به احتمال بسیار زیاد هدف حمله، کشتی های نظامی آمریکایی در شمال دریای سرخ و یا نهایتا مناطق جنوبی فلسطین اشغالی (شهر ایلات و…) بوده و با تعداد محدودی از موشک کروز یا پهپادهای انتحاری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش یمن به اسرائیل تایید شد؛ عربستان و ترکیه در دفع حمله به آمریکا کمک کردند!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.