در روز سیزدهم نبردها، درگیری زمینی ویژه و قابل توجهی در اطراف نوار غزه مشاهده نشد. تحرکات نیروی زمینی ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه فعلا همچنان تدافعی است. همچنین، حملات راکتی به شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه و مناطق دورتر ادامه دارد.

در جبهه شمال، درگیریهای موشکی و توپخانه ای بین حزب الله و رژیم اسرائیل ادامه دارد. حزب الله در این روز با استفاده از آتش توپخانه سبک و موشک‌های هدایت شونده ضدزره، به تعداد زیادی از تجهیزات امنیتی و ارتباطی ارتش اسرائیل در مناطقی مانند رأس الناقوره، راهب، جل العلام و حانیتا حمله کرد. همچنین سه موشک هدایت شونده به سمت پایگاه نیروهای اسرائیلی در پاسگاه زرعیت شلیک شد. نکته جالب حملات امروز، همزمانی و هماهنگی حملات حزب الله با حملات راکتی نیروهای کتائب القسام و سرایا القدس بود که در چند مرحله انجام شد. نیروهای فلسطینی همزمان با حملات حزب الله بیش از ۳۶ فروند راکت به سمت شمال فلسطین اشغالی کردند.

اتفاق مهم دیگر امروز، تشدید تنش‌ها و درگیریهای مسلحانه در کرانه باختری بود. ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح امروز حمله گسترده‌ای را با هدف ضربه زدن به نیروهای سرایا القدس در اردوگاه نور شمس در منطقه طولکرم انجام دادند. در این درگیریها یک خودروی نظامی رژیم اسرائیل توسط بمب کنار جاده ای نیروهای مقاومت مورد هدف قرار گرفت. شدت درگیریها بسیار بالا بود و رژیم اسرائیل در اقدامی کم سابقه با استفاده از یک پهپاد انتحاری مواضع نیروهای مقاومت در این اردوگاه را مورد هدف قرار داد. در این درگیری ها ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و تعداد نامشخصی از نیروهای اسرائیلی نیز کشته و زخمی شده‌اند. اسرائیل تنها به کشته شدن یکی از افسران نیروهای گارد مرزی خود به نام ماکسیم رزینکوف در این نبردها اعتراف کرد.

در خصوص تلفات طرفین در نبردهای دو هفته اخیر، وزارت بهداشت فلسطین شماره شهدای نوار غزه را بیش از ۳۵۰۰ نفر و تعداد زخمی‌ها را بیش از ۱۲۰۰۰ نفر اعلام کرد. همچنین تاکنون ۶۹ نفر در کرانه باختری به شهادت رسیدند و بیشتر از ۱۳۰۰ نفر زخمی شدند. در سمت اسرائیل نیز آمار تلفات تغییر خاصی نکرده است و اسرائیل از ارائه آمار دقیق تلفات خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲۶ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

وضعیت نظامی در اطراف غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.