در روز شانزدهم نبردها، درگیری زمینی ویژه و قابل توجهی در اطراف نوار غزه مشاهده نشد. تحرکات نیروی زمینی ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه فعلا همچنان تدافعی است. همچنین، حملات راکتی به شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه و مناطق دورتر ادامه دارد.

در جبهه شمالی، ارتش رژیم اسرائیل امروز ۳۰ مهر ماه، مناطق بلیدا، عیترون، رویسات العلم در ارتفاعات کفرشوبا، مزرعه بسطره و رباع التبن در مزارع شبعا، الضهیره، علما الشعب، مارون الرأس، جبل الباط و حولا را مورد حملات توپخانه‌ای قرار داد. جنگنده های این رژیم نیز در دومین روز متوالی از آغاز فعالیت خود در جبهه شمال، بیش از سه بار منطقه عیترون را بمباران کردند. صهیونیست ها همچنین مدعی ساقط کردن یک پهپاد حزب الله به‌وسیله سامانه پاتریوت شدند و در یک حمله راکتی از خاک لبنان نیز با استفاده از سامانه گنبد آهنین، یک راکت را در آسمان منطقه مرکبا مورد هدف قرار دادند.

نیروهای حزب الله در یک عملیات با استفاده از موشکهای هدایت شونده ضد تانک، تجهیزات نظارتی پاسگاه ارتش رژیم صهیونیستی در مرز منطقه العباد را منهدم کردند. حزب الله همچنین در پاسخ به حملات توپخانه‌ای اسرائیل، مواضع آنها در منطقه البیاض و المالکیه را مورد حمله توپخانه‌ای قرار داد.

همچنین هفت تن از اعضای حزب الله در درگیری های امروز به شهادت رسیدند. از تلفات نیروهای اسرائیلی جزئیاتی منتشر نشده است.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین، بمبارانهای وحشیانه اسرائیل علیه غزه تاکنون منجر به شهادت ۴۶۵۱ تن شده است. همچنین بیشتر از ۱۴۲۴۵ تن زخمی شده اند. در کرانه باختری نیز دستکم ۸۸ فلسطینی شهید و بیش از ۱۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲۹ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.