وزارت خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی درخواست کرد به دلایل امنیتی به عراق سفر نکنند. همزمان با این هشدار، سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که کارمندان غیر ضروری در سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری آمریکا در اربیل خاک عراق را ترک کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی خواست به دلایل امنیتی به عراق سفر نکنند.

آمریکا به شهروندان خود بابت سفر به عراق به دلایل تروریسم، ربوده شدن، درگیری مسلحانه و ناآرامی‌ها هشدار داد و گفت که شهروندان آمریکایی در عراق با خطرات زیادی برای امنیت و سلامت خود مواجه هستند.

سفارت آمریکا در بغداد نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کارمندان غیر ضروری در سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری آمریکا در اربیل، خاک عراق را ترک کرده‌اند. گفته می‌شود به دلایل امنیتی، دستوراتی به کارمندان دولت آمریکا در بغداد داده شده تا از فرودگاه بین‌المللی بغداد استفاده نکنند.

به نظر می‌رسد پروازهای متعدد هواپیماهای آمریکایی در مسیرهای پرواز اربیل-بغداد، بغداد-کویت و بغداد-امان، پایتخت اردن و بالعکس طی روزهای اخیر، جهت نقل و انتقال نیروهای آمریکایی صورت گرفته است.

گفتنی است تصمیم به کاهش کارمندان در عراق، پس از حملات گروه‌های مقاومت به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق که به دلایل مختلف از جمله ادامه اشغالگری و عدم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و همچنین پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی صورت گرفت، اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی به مواضع آمریکایی‌ها در عین الاسد
حمله به مواضع آمریکایی‌ها در فرودگاه الحریر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.