نخست وزیر عراق در تلاش برای توقف حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه پایگاه های نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی در شمال و غرب این کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه العربی الجدید به نقل از برخی منابع عراقی مدعی شد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در تلاش برای توقف حملات گروه‌های مقاومت عراق به مواضع اشغالگران آمریکایی در شمال و غرب عراق است.

طبق ادعای این رسانه، یکی از مشاوران نخست وزیر عراق گفت: السودانی برای توقف هرگونه تشدید تنش علیه نیروهای آمریکایی در استان‌های الانبار، بغداد و اربیل، سراغ سران چارچوب هماهنگی شیعه و برخی از فرماندهان گروه‌های مقاومت عراق رفته و به آنها نسبت به تشدید تنش و تاثیر آن بر ثبات دولت عراق هشدار داده است.

مشاور نخست وزیر عراق افزود: السودانی به سران چارچوب هماهنگی و فرماندهان گروه‌های مقاومت به صورت واضح گفته است: آمریکا در پیامی اعلام کرد که هرگونه خسارت مادی یا جانی در پی این عملیات، با پاسخ نظامی قاطعانه به عاملان آن مواجه خواهد شد. این مساله در کنار تشدید تنش‌های نظامی جدید میان آمریکا و گروه‌های مقاومت عراق، نگران کننده است.

شایان ذکر است چند روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، گروه‌های مقاومت عراق از تشکیل یک اتاق عملیات مشترک جهت پشتیبانی از عملیات طوفان الاقصی در این کشور خبر دادند. چندی بعد، مقاومت اسلامی عراق مقر استقرار نیروهای آمریکایی در فرودگاه الحریر واقع در اربیل و پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار را هدف حملات راکتی و پهپادی قرار دادند.

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی به مواضع آمریکایی‌ها در عین الاسد
حمله به مواضع آمریکایی‌ها در فرودگاه الحریر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.