حمله سایبری القاعده به زیرساخت های هوایی اروپا

سه شنبه 2 آبان 1402 - 14:48
https://iswnews.com/?p=106933

یک گروه وابسته به سازمان القاعده مدعی شد که عملیات سایبری گسترده‌ای را علیه ده‌ها هدف در اروپا از جمله بیش از ۵۰ فرودگاه در فرانسه ترتیب داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی “تحولات جهان اسلام” جیش الملاحم الالکترونی، وابسته به گروه تروریستی القاعده از حمله سایبری اعضای مجله “ذئاب منهتن” (گرگان منهتن) به بیش از ۵۰ فرودگاه و حساب‌ ۷ شرکت بزرگ هواپیمایی و تعدادی مرکز یهودی در اروپا خبر داد.

جیش الملاحم الالکترونی طی بیانیه‌ای که در روز اول آبان ماه منتشر کرد از ارسال فزاینده پیام‌های غیر واقعی به مراکز امنیتی و آتش نشانی مبنی بر وجود بمب در این مراکز توسط این گروه خبر داد.

این گروه وابسته به القاعده بعد از بررسی نقشه‌های دقیق فرودگاه‌های هدف و رصد برخی مسافران، پیام‌های متعددی را مبنی بر وجود بمب در برخی اماکن این فرودگاه‌ها از حساب‌های برخی مسافران به این مراکز ارسال کرد. این عملیات به تخلیه ۳۴ فرودگاه و لغو ۱۳۰ پرواز و لغو چندین سایت توریستی انجامید. در این بین چهار مرکز یهودی از جمله یک مرکز یهودی در رم پایتخت ایتالیا نیز بر اثر این عملیات سایبری مسدود شد.

این شاخه القاعده در ادامه بیانیه خود اظهار داشت که عملیات سایبری موسوم به “غزوه بیت العنکبوت” نتایج دیگری نیز در بر داشته که به دلیل ادامه داشتن عملیات از اشاره به آن‌ها خودداری می‌شود.

لازم به ذکر است که مجله “گرگان منهتن” از سوی شخصی که خود را ابو مریم الاندنوسی (اندونزیایی) معرفی می‌کند، اداره می‌شود. این مجله پیش از این، عملیات کشتن دو توریست اسرائیلی در اسکندریه مصر را ستوده بود و همچنین به انتشار جزوه‌ای تحت عنوان “چگونه در کنار اهالی غزه بجنگم؟” مبادرت ورزیده بود. هدف قرار دادن منافع یهودیان و آمریکایی‌ها در تمام جهان یکی از راه حل‌های این گروه برای یاری رساندن به اهالی غزه تلقی شده بود.

گفتنی است که منابع خبری وابسته به پلیس فرانسه در گفتگو با فرانس پرس تخلیه شش فرودگاه در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه را تأیید کردند. این فرودگاه‌ها عبارت اند از: فرودگاه لیل، لیون، نانت، نیس، تولوز و بوفیه در نزدیک پاریس. این منابع همچنین از بسته شدن چند ساعته قصر ورسای به دلیل وجود تهدید امنیتی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: حمله مسلحانه به گردشگران اسرائیل در مصر؛ شش کشته و هشت زخمی!

جزوه موسوم به “چگونه در کنار اهالی غزه بجنگم؟”
ستایش عملیات اسکندریه توسط جیش الملاحم الالکترونی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.