تصاویر تعدادی از مناطقی که در سرزمینهای اشغالی آماج حملات راکتی نیروهای مقاومت قرار گرفت

در روز نوزدهم نبردها، درگیری زمینی ویژه و قابل توجهی در اطراف نوار غزه مشاهده نشد. تحرکات نیروی زمینی ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه فعلا تدافعی است. همچنین، حملات راکتی به شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه و مناطق دورتر ادامه دارد. مبارزان فلسطینی امروز با راکت‌های R160 و عیاش ۲۵۰ شهر حیفا در شمال فلسطین اشغالی و ایلات در جنوب فلسطین را مورد حمله قرار دادند. همچنین در پی حمله راکتی مقاومت به تل آویو دستکم دو راکت به منطقه ریشون لتزیون در جنوب تل‌آویو اصابت کرد.

در کرانه باختری، سحرگاه امروز نظامیان صهیونیست به غرب اردوگاه جنین یورش بردند. در این حمله چهار عضو نوجوان مقاومت جنین به شهادت رسیدند. بنابر گزارش رسانه‌های محلی رژیم اسرائیل در این حمله از پهپادهای تهاجمی خود استفاده کرد. همچنین یک خودروی نظامی اسرائیلی در آتش سوخت و دستکم یک نظامی اسرائیلی از یگان ماگلان و یک نظامی دیگر اسرائیلی زخمی شدند.

در جبهه شمالی، درگیریهای توپخانه‌ای و موشکی بین نیروهای حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد. حزب الله مانند روزهای گذشته با استفاده از موشک‌های هدایت شونده ضد تانک پاسگاه‌های نیروهای اسرائیلی در امتداد خطوط مرزی را مورد هدف قرار داد. جنگنده‌های اسرائیلی نیز مناطق مرزی در داخل خاک لبنان مانند یارون، دیرمیماس، کفرکلا، منطقه لبونه، مارون الرأس، بلیدا و … را در چندین نوبت مورد هدف قرار دادند.

همچنین پنج تن از اعضای حزب الله در درگیری های امروز به شهادت رسیدند. ارتش اسرائیل نیز نام یک نفر دیگر از نیروهایی که در تاریخ ۷ اکتبر و در روز اول نبرد با نیروهای فلسطینی در اطراف نوار غزه کشته شده است را منتشر کرد. بدین ترتیب تعداد تلفات “نظامی” اعلامی ارتش رژیم اسرائیل به ۳۰۹ نفر رسید.

در خصوص میزان تلفات جنگ، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۶۶۰۰ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۱۷۴۳۹ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۱۰۳ فلسطینی شهید و بیش از ۱۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲ آبان ۱۴۰۲

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.