اردوغان: ما از غزه دفاع میکنیم!

شنبه 6 آبان 1402 - 18:55
https://iswnews.com/?p=107343

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در راهپیمایی فلسطین در استانبول در اظهاراتی تعجب برانگیز و قابل تأمل گفت: «ما در اینجا نه تنها کشتار غزه را محکوم می‌کنیم، بلکه از استقلال و آینده خود نیز دفاع می‌کنیم. ما برای مردم بسیاری از مناطق از کریمه تا قره باغ، از بوسنی تا کرکوک، از فلسطین تا ترکستان، از افغانستان تا چچن اشک ریختیم و همانطور که در درد و رنج برادران و خواهران خود در مناطق مختلف شریک بودیم، از غزه نیز دفاع می‌کنیم.

وقتی گفتم حماس یک گروه تروریستی نیست، اسرائیل از این موضوع بسیار ناراحت شد. چون می‌دانستیم که آنها ناراحت می‌شوند، آن را به وضوح بیان کردیم. غرب به شما مدیون است، اما ترکیه به شما بدهکار نیست. به همین دلیل است که ما اینقدر آزادانه صحبت می‌کنیم. چون ترکیه به شما مدیون نیست، اردوغان اینگونه صحبت می‌کند.»

پی‌نوشت: لازم به ذکر است که محموله های تجاری ترکیه در روزهای اخیر بدون هیچ وقفه و مشکلی به اسرائیل ارائه شده‌اند. همچنین نظامیان ارشد ترکیه به مشارکت در دفع حملات موشکی و پهپادی گروه‌های مقاومت به اسرائیل اذعان کرده‌اند. چگونه کسی می‌تواند ادعای همراهی با فلسطین را داشته باشد و از سویی دیگر با اسرائیل رابطه نزدیک داشته و پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی‌اش در خدمت ناتو به اسرائیل خدمات ویژه‌ای ارائه کند؟

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس شنبه, ۶ آبان, ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲

    با سلام
    باید از اردوغان سوال کرد که کشتن صدها هزار تن از مردم سوریه توسط تروریستهای مورد حمایت شما را فراموش نکرده ایم.نفاق بس نیست؟؟؟!!

    پاسخ
  2. amir یکشنبه, ۷ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

    کسایی که از اول اخبار سوریه رو دنبال میکنند خوب میدونند اردوغان چجور.****…سال ۲۰۱۰ اردوغان با بشار اسد دست دوستی داد درحالی که همون زمان هم داشت نقشه اشوب های سوریه رو برنامه ریزی میکرد اینو از اخبار موثق خیلی از رسانه ها دیدم و شنیدم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.