تحولات یمن، ۷ آبان ۱۴۰۲

یکشنبه 7 آبان 1402 - 20:37
https://iswnews.com/?p=107440

۱- صعده:
– در ۳ آبان ماه، در پی حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به مدیریت شدا دو نفر زخمی شدند.
– در ۳ آبان ماه، در نتیجه اصابت ترکش حملات هوایی ائتلاف سعودی به منطقه المنشق در مدیریت شدا، یک غیرنظامی یمنی به شهادت رسید.
– در ۶ آبان ماه، بر اثر حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به منطقه آل شیخ در مدیریت منبه، چهار غیرنظامی زخمی شدند. همچنین بر اثر گلوله باران روستاهای مرزی مدیریت شدا توسط ائتلاف سعودی، سه نفر دیگر زخمی شدند.

۲- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۳۲ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۳- محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن: «از الازهر و شیخ آن “احمد الطیب” و مفتی های رژیم های عربی می‌خواهیم تا برای ارتش های خود اعلام جهاد و صدور فتوای واجب کنند. شرایط اجازه نمی دهد که به طور کلی بیانیه هایی صادر شود که ارتش های عربی متوجه نشوند که مورد خطاب قرار گرفته‌اند. در اینجا آمریکا و کشورهای غربی بدون سخنرانی و بیانیه (در حمایت از اسرائیل) اعلام جنگ و حمایت مستقیم کرده‌اند.»

۴- شورای عالی سیاسی یمن ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و پشتیبانی غرب از آنها، بر حمایت کامل خود از مردم غزه و گروه های مقاومت تاکید کرد. این شورا همچنین به اسرائیل هشدار داد که در صورت عبور این رژیم از خطوط قرمز، یمنی‌ها وظیفه دینی خود را اجرا خواهند کرد. این شورا همچنین تاکید کرد صنعاء از نزدیک وضعیت را رصد می کند و در قبال کشتار جمعی مردم غزه دست روی دست نخواهد گذاشت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir دوشنبه, ۸ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

    یمنی ها قبل تهدید اسرائیل بهتره به بالا یه نگاهی بندازند هر روز صد ها بار به مناطقشون توسط ائتلاف شیطانی ال سعود حمله میشه و این روند انگار هر روز ادامه داره و گویی قرار نیست تموم بشه و هیچ اقدامی هم از سوی دولت نجات یمن انجام نمیگیره…یه دونه از اون گلوله ها به اسرائیل اصابت میکرد ببنید فقط چیکار میکرد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.