حمله حزب‌الله به مواضع اسرائیلی‌ها در شمال فلسطین اشغالی

چهارشنبه 10 آبان 1402 - 20:35
https://iswnews.com/?p=107816

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از دو حمله جداگانه علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای در ۱۰ آبان ماه، از انجام دو حمله جداگانه علیه نظامیان رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، نیروهای حزب‌الله در ساعت ۱۴:۰۵ چهارشنبه (به وقت محلی) پایگاه اسرائیلی بیاض بلیدا را مورد هدف قرار دادند که این حمله باعث ایجاد تلفات در بین نظامیان صهیونیست گردید.

در دومین حمله، رزمندگان حزب‌الله در ساعت ۱۵:۳۰ چهارشنبه (به وقت محلی)، مقر گردان زرعیت در منطقه خله ورده را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که در نتیجه این حمله، چند نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.

در همین رابطه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: چند قبضه خمپاره از جنوب لبنان به سوی شهرک صهیونیست نشین “شومرا” شلیک شد. از سوی دیگر، شبکه عبری زبان کان از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه “شتولا” در شرق شومرا واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

شایان ذکر است تبادل آتش در مرزهای جنوبی لبنان و شمال فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر نسبت به هفته‌های گذشته کاهش داشته است. این موضوع را می‌توان با اقدامات اخیر اسرائیل در غزه مرتبط دانست زیرا همزمانی کاهش درگیری‌ها در جبهه شمالی اسرائیل و آغاز عملیات زمینی جدید در غزه نشان می‌دهد که اکثر تمرکز و توجه فرماندهان نظامی این رژیم اکنون معطوف به غزه و گروه‌های مقاومت فلسطین شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.