در ۲۷مین روز از نبردها در فلسطین، درگیریها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در داخل نوار غزه ادامه داشت. ارتش رژیم صهیونیستی تحت پوشش هوایی سنگین جنگنده‌ها و پهپادهای شناسایی به پیشرویهایش در جنوب محله الزیتون در جنوب شهر غزه ادامه داد و به خیابان الرشید در ساحل غزه رسید. از این رو مسیرهای جنوبی شهر غزه مسدود شد و محاصره شهر غزه تکمیل شد.

در شمال شهر غزه درگیریها در منطقه التوام و الکرامه و اطراف خیابان النصر ادامه دارد. همچنین درگیریها در اطراف بیت حانون ادامه دارد. پیشرویهای ارتش اسرائیل در این مناطق بسیار کند است.

به‌صورت کلی تاکنون بیشتر پیشرویهای ارتش اسرائیل در مناطق کم تراکم و غیرشهری انجام شده است. پیشرویهای رژیم در مناطق شهری و پرتراکم مانند بیت حانون و التوام با سختی و دشواری بسیار همراه بوده است و عملا در این مناطق درجا می‌زند. از این رو باید گفت که جنگ اصلی که همانا جنگ شهری در غزه است برای اسرائیل بسیار پرهزینه و پرتلفات خواهد بود.

به موازات حملات زمینی اسرائیل، بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۹۲۵۷ نفر افزایش یافته است که بیش از ۳۸۲۶ نفر از این آمار کودکان و ۲۴۰۵ نفر دیگر زن هستند. همچنین بیشتر از ۲۳۵۱۶ نیز زخمی شده اند.

در جبهه شمالی درگیریهای توپخانه ای و موشکی بین حزب الله و اسرائیل ادامه دارد و تغییر خاصی در خطوط تماس ایجاد نشده است. اتفاق مهم در این محور استفاده حزب الله از پهپادهای انتحاری است. حزب الله لبنان برای اولین بار در طول نبردهای ۲۷ روز گذشته از دو پهپاد انتحاری برای هدف قرار دادن مواضع اسرائیل در جنوب لبنان استفاده کرد. استفاده از پهپادهای انتحاری، صفحه دیگری از نبردها و درگیری را در جبهات جنوب لبنان خواهد گشود.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و فلسطین، ۱۰ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir شنبه, ۱۳ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

    ارتش رژیم صهیونیستی تحت پوشش هوایی سنگین جنگنده‌ها و پهپادهای شناسایی به پیشرویهایش در جنوب محله الزیتون در جنوب شهر غزه ادامه داد و به خیابان الرشید در ساحل غزه رسید. از این رو مسیرهای جنوبی شهر غزه مسدود شد و محاصره شهر غزه تکمیل شد.

    خب اتفاقی که نباید می افتاد افتاد متاسفانه…خدا خودش رحم کنه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.