استقبال دواعش از طرد اهالی غزه به صحرای سینا

شنبه 13 آبان 1402 - 10:58
https://iswnews.com/?p=107991

برخی اعضا و طرفداران داعش در گفتگوهای خصوصی خود در فضای مجازی از اخراج اهالی غزه به صحرای سینا در مصر استقبال کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یکی از کاربران داعشی در یکی از فضاهای مجازی رسمی داعش از اخراج اهالی غزه به صحرای سینا استقبال کرده و می‌نویسد: “اگر غزه اشغال شود و اهالی آن به صحرای سینا طرد شوند آخرین شعارهای طواغیت نیز ساقط خواهند شد. این داعشی که طبق باورهای گروه تروریستی داعش تمام حاکمان جهان اسلام و غیر از جهان اسلام را طواغیت تلقی می‌کند معتقد است که در صورت اخراج مردم غزه به صحرای سینا مسلمانان جهان در نگاه‌های ضد خلافت [داعش] خود تجدید نظر خواهند کرد و هر آنچه طواغیت انجام خواهند داد به کابوسی هراس آور برای ایشان تبدیل خواهد شد و مردم گرداگرد دولت [داعش] جمع خواهند شد. از این منظر اهالی فلسطین که به صحرای سینا اخراج می‌شوند بیش از هر کس به دولت خلافت خواهند پیوست.”

یکی دیگر از طرفداران و یا اعضای سازمان تروریستی داعش در یک گفتگوی خصوصی دیگر اظهار می‌دارد که پایان اسرائیل با سقوط حاکمان کشورهای عربی رقم خواهد خورد. از نگاه این شخص، مردم به یاد خواهند آورد این داعش بود که برای نخستین بار بر مزدوری و کفر این حاکمان صحه گذاشته بود. از نظر این کاربر داعشی فضای مجازی، اخراج مردم غزه به صحرای سینا باعث خواهد شد که این رانده شدگان گرد پرچم ولایت سینای داعش جمع شوند. از نظر این کاربر داعشی فضای مجازی، اینگونه شاید حتی حماسی‌ها نیز به دولت خلافت بپیوندند و یا با داعش همپیمان شوند. از نظر این کاربر پس از اخراج مردم غزه به صحرای سینا، دواعش به قاهره یورش خواهند برد و ژنرال عبدالفتاح السیسی را ساقط خواهند کرد. پس از آن نیز دواعش به لیبی حمله خواهند کرد و پس از آن، کل شمال آفریقا به پا خواهد خاست و نیروهای داوطلب با عمق استراتژیکی که در شمال آفریقا پیدا کرده‌اند به اردن و رژیم صهیونیستی حمله خواهند کرد و پیروز خواهند شد.

گفتنی است که پیش از این منابع امنیتی مصر از درخواست آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر اسکان اهالی غزه در شهر رفح واقع در استان سینای شمالی در مصر پرده برداشته بودند. منابع امنیتی ارشد مصر گفتند، در پی درخواست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انتقال اجباری مردم غزه به شهر رفح، مقامات مصر به سرعت تصمیم خود را برای بازگرداندن ساکنان مصری این شهر اجرایی کردند و آنها را در جنوب و غرب رفح اسکان دادند تا از این طریق مانع از اجرایی شدن طرح رژیم صهیونیستی شوند.

حدود ده سال از مهاجرت اجباری بالغ بر ۷۰۰ هزار سکنه رفح می‌گذرد که به دلیل جنگ با تروریسم منازل خود را ترک کردند و اکنون یکباره به مناطق خود در جنوب و غرب رفح برمی‌گردند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در دیدار با ریشی سوناک نخست وزیر انگلستان اظهار داشت: “ما باید همکاری کنیم تا جنگ منطقه‌ای رخ ندهد. آواره کردن مردم غزه در سینا امری بسیار خطرناک بوده و مساله فلسطین را به طور کامل از بین می برد و ما تلاش می کنیم که این امر رخ ندهد.”

لازم به ذکر است که پس از اعلام خلافت از سوی ابوبکر البغدادی گروه موسوم به “انصار بیت المقدس” در صحرای سینای مصر ضمن بیعت با ابوبکر البغدادی، ولایت سینای داعش را تشکیل دادند. ولایت سینای داعش پس از فراز و نشیب‌های فراوان امروزه یکی از ولایت های ضعیف داعش به‌شمار می‌رود، و به گفته برخی منابع داعشی بیشتر اعضای آن کشته شده‌اند، با این وجود داعشی‌ها امید دارند با اخراج مردم غزه به صحرای سینا، اعضای باقیمانده داعش بتوانند با توجه به روحیه‌ انتقام جویانه‌ای که اهالی غزه پس از اخراج به صحرای سینا پیدا می‌کنند، افراد بسیاری از ایشان را به سوی خود جذب کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.