تصاویر ماهواره ای از درگیری های ظهر روز گذشته ۱۲ آبان ماه در جبهه مرکزی نوار غزه، نشان دهنده پیشروی ارتش اسرائیل در این محور است. نیروهای مکانیزه اسرائیلی تقریبا به جاده ساحلی رسیده اند و درگیری های سنگین در منطقه وحش واقع در جنوب شرقی شهر غزه ادامه دارد.

به نظر می رسد استراتژی ارتش اسرائیل در این محور این است که ابتدا بولدوزرهای D-9 مسیرها را طی می کنند تا هرگونه مین و بمب کار گذاشته شده توسط مقاومت فلسطین خنثی شود و سپس تانک ها و خودروهای نظامی به سمت ساحل دریای مدیترانه پیشروی می کنند. همچنین هر نیم مایل (معادل ۸۰۰ متر)، یک خاکریز دایره ای شکل بزرگ به عنوان سنگر تانک ها و خودروهای زرهی ساخته می شود.

تصاویر زیر نیز گویای پیشروی ارتش اسرائیل با بولدوزرهای D-9 و خودروهای زرهی به سمت ساحل و همچنین موقعیت خیابان ساحلی الرشید است که اخیرا چندین نفر غیرنظامی فلسطینی در آن مورد هجوم سربازان اسرائیل قرار گرفتند و قتل عام شدند.

ویدیو: کشتار غیرنظامیان فلسطینی در خیابان الرشید توسط ارتش اسرائیل

در مجموع حرکت اسرائیل در جبهه مرکزی نوار غزه شکننده است و مقاومت فلسطین علاوه بر حملات بزن در رو، می‌تواند با یک ضد حمله سنگین از محور جنوب منطقه جحر الدیک و جنوب الزیتون اقدام به محاصره نیروهای اسرائیلی در جنوب شرقی شهر غزه کند. البته این ضدحمله نیازمند در اختیار داشتن نیروی و تسلیحات کافی، آمادگی برای تحمل حملات هوایی سنگین و همچنین مشغول کردن توجه ارتش اسرائیل در جبهات دیگر به ویژه جبهه لبنان است. بنابراین عملیات مشترک حزب الله در جبهه لبنان و حملات موشکی و پهپادی گروههای مقاومت عراق و یمن می تواند راهگشای اجرای ضد حمله مقاومت در جبهه مرکزی و شمالی نوار غزه باشد.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و فلسطین، ۱۱ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

نقشه: آخرین وضعیت درگیری های جبهه مرکزی و شمالی نوار غزه / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir شنبه, ۱۳ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

    وقتی کشتار مردم رو در خیابان دیدم گریه ام گرفت…خدا لعنتتتون کنه ای ال سعود و اردوغان خائن

    پاسخ
  2. علی اس اس یکشنبه, ۱۴ آبان, ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹

    من ویدئو رو دیدم وقتی کسی که فیلم گرفت بشدت بغض گلوم گرفت ناراحت شدم بخاطر هم مردم بدبختی که حق زندگی ازشون گرفته شده هم صدای کسی که فیلم گرفته طرف داشت از شدت بی کسی بی حامی بودن به خدا پناه میبرد از شدت تنهایی عجزی که در این همه ظلم نامردی اعصابم بدجور خورد شد واقعا نمیدونم چی باید گفت

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.