در ۲۸ و ۲۹مین روز از نبردها در فلسطین، درگیریها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در داخل نوار غزه ادامه داشت. طی دو روز اخیر تغییرات میدانی ویژه و یا پیشروی قابل توجهی توسط ارتش رژیم اسرائیل صورت نگرفت. در واقع پس از تکمیل محاصره شهر غزه که از طریق مناطق کم تراکم و غیرشهری جنوب منطقه الزیتون در جنوب شهر غزه صورت گرفت، اکنون تمرکز درگیریها بیشتر به سمت نبردهای شهری معطوف شده است؛ جایی که ارتش رژیم اسرائیل با سختی های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. اینطور می‌توان گفت که ارتش اسرائیل طی دو روز اخیر در بافت شهری غزه درجا می‌زند و موفق به پیشروی خاصی نشده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای فرار از تلفات انسانی و پیشروی در بافت شهری به دو عامل پوشش هوایی سنگین و زرهی بسیار وابسته است. این تاکتیک بدی نیست اما زمانی که نیروهای بومی مقابل از نظر تاکتیک رزم چریکی از آمادگی بالایی برخوردارند و با تفکرات عقیدتی برای بقای خود می‌جنگند، کار بسیار سخت خواهد شد. این موضوع را می‌توان در نبردهای دو روز گذشته به‌وضوح مشاهده کرد. رزمندگان فلسطینی با استفاده از تاکتیکهای منحصر به فرد و با استفاده از تونلها همواره نیروهای پیاده و زرهی دشمن را غافلگیر کرده و تلفات بالایی به سازمان رزم نیروهای اشغالگر اسرائیلی وارد کرده اند. تنها در ۴۸ ساعت گذشته ۲۴ خودروی نظامی شامل تانک، نفربر و بولدوزرهای اسرائیلی در نبردها شهر غزه مورد هدف قرار گرفتند. تعداد تلفات نیروهای اسرائیلی نیز نامشخص است.

انهدام تجهیزات و خودروهای زرهی اسرائیل توسط مبارزان فلسطینی

در صحنه میدانی در حال حاضر درگیریهای شهری در بیت حانون، در منطقه التوام، الکرامه، شیخ رضوان و در نزدیکی اردوگاه الشاطی ادامه دارد.

بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۹۵۰۰ تن افزایش یافته است که بیش از ۳۹۰۰ تن از این آمار کودکان هستند. همچنین بیشتر از ۳۰۰۰۰ تن نیز زخمی شده اند.

در جبهه شمالی درگیریهای توپخانه ای و موشکی بین حزب الله و اسرائیل ادامه دارد و تغییر خاصی در خطوط تماس ایجاد نشده است. دو روز گذشته حزب الله برای اولین بار از پهپادهای انتحاری خود در این جنگ رونمایی کرد. امروز نیز حزب الله لبنان در پاسخ به ادامه حملات جنگنده های رژیم اسرائیل به جنوب لبنان برای اولین بار از آغاز درگیریها تاکنون از راکتهای سنگین برکان استفاده کرد. نیروهای حزب الله با استفاده از راکت برکان مواضع اسرائیل در پایگاه مرزی جل العلام واقع در شمال رأس الناقوره را درهم کوبید.

حمله به پست نظامی رژیم اسرائیل با راکت سنگین برکان

همچنین یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روز شنبه از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان و مقر لشکر ۴۶ ارتش اسرائیل بازدید کرد. وی در جریان این بازدید عنوان کرد که اسرائیل در جبهه شمالی در حالت دفاعی است و تمایلی به نبرد در شمال ندارد و تمرکز بر روی غزه است. اما حزب الله را تهدید کرد که در صورت جنگ فراگیر آمادگی کامل برای پاسخ وجود دارد.

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در شمال سرزمینهای اشغالی

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و فلسطین، ۱۱ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. آرین کریمی یکشنبه, ۱۴ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

    با سلام.نیروهای حماس باید با غنیمت گرفتن تانک ها و ادوات اسرائیلی ها علیه آنها استفاده کنند.
    لطفا نقشه آنلاین درگیری های غزه و اسرائیل هم در گوگل مپ طراحی کنید

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.