مقاومت اسلامی عراق از یک فروند موشک جدید به نام “الاقصی۱” رونمایی و اعلام کرد که از این موشک برای هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه استفاده نموده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مقاومت اسلامی عراق در ۱۵ آبان ماه با انتشار تصویری، از یک فروند موشک جدید به نام “الاقصی۱” رونمایی کرد.

در بیانیه‌ای که توسط مقاومت اسلامی عراق منتشر شده، آمده است: مقاومت اسلامی عراق در چارچوب پاسخگویی به جنایات رژیم اشغالگر قدس در تجاوزات به غزه با هدایت و مدیریت آمریکا، امروز (دوشنبه) برای اولین بار از موشک میان برد “الاقصی۱” رونمایی کرد. این موشک برای هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به‌کارگیری شد.

شایان ذکر است موشک الاقصی۱ بسیار شبیه به موشک فاتح ۱۱۰ نیروهای مسلح ایران است. موشک فاتح ۱۱۰، یک موشک سوخت جامد با سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرم و برد ۳۰۰ کیلومتر است. در صورت یکسان بودن مشخصات الاقصی۱ و فاتح ۱۱۰، دامنه تاثیر و تخریب حملات محور مقاومت در عراق نسبت به اشغالگران آمریکایی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

این رونمایی در حالی صورت گرفته است که تنش‌ها میان گروه‌های مقاومت و تروریست‌های آمریکایی در کشورهای عراقی و سوریه نسبت به ماه‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است و تنها طی ساعات اخیر، چند پایگاه اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه هدف سلسله حملات مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.