در۳۲مین روز از نبردها در فلسطین، درگیریها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در شمال نوار غزه ادامه داشت. پیشروهای ارتش رژیم اسرائیل در شمال نوار غزه به کندی انجام می‌شود و مبارزان فلسطینی علیرغم امکانات بسیار محدود، برای هر وجب از خاک غزه به سختی مقاومت می‌کنند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز حمله سنگینی را به سمت اردوگاه الشاطی آغاز کردند. بر اساس اطلاعات موجود، نیروهای اسرائیلی از خیابان صلاح الخلف عبور کردند و اکنون در ورودی محله الشاطی هستند. بنابراین درگیریهای زمینی به الشاطی رسیده است.

در غرب و شمال بیت لاهیا نبردها در عطاطره، سلاطین و اطراف التوام و در نزدیکی محله شیخ رضوان ادامه دارد. گفته می‌شود در نبردهای امروز دستکم هفت خودروی نظامی و زرهی اسرائیلی در جبهه اردوگاه شاطی و محله شیخ رضوان نابود شده است.

در جنوب شهر غزه، درگیریها در نزدیکی منطقه تل الهوا و شیخ عجلین ادامه دارد. بر اساس اطلاعات میدانی، نیروهای رژیم اسرائیل در امتداد خط ساحلی و خیابان الرشید پیشروی کرده و وارد محله شیخ العجلین شده اند.

به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل قصد دارد با استفاده از خط ساحلی و پشتیبانی دریایی کاملی که در امتداد ساحل در اختیار دارد، محاصره غزه را از سمت غرب و ساحل غزه نیز انجام دهد. آنچه که مشخص است، اسرائیلی‌ها از جنگ گذشته و شکست در شرق غزه و در محله الشجاعیه درس گرفته اند و اینبار با احتیاط بیشتر و با تاکتیکی متفاوت اقدام به عملیات و پیشروی کرده اند. انتخاب خطوط ساحلی برای پیشروی، قدرت مانور مبارزان فلسطینی را برای دفع حملات رژیم اسرائیل تا حد محسوسی کاهش میدهد.

در محور جنوب نوار غزه و مناطق اطراف خان یونس نیز پیشروی خاصی صورت نگرفته است.

گروه‌های مقاومت از صبح امروز تاکنون، دستکم هفت مرتبه مناطق شمالی فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف حملات راکتی قرار دادند.

بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۱۰۳۲۸ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۲۵۹۵۶ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۱۶۳ فلسطینی شهید و بیش از ۲۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

در جبهه شمالی درگیریهای توپخانه ای و موشکی بین حزب الله و اسرائیل ادامه دارد و تغییر خاصی در خطوط تماس ایجاد نشده است. امروز، نیروهای مقاومت مواضع و توپخانه اسرائیل مستقر در بلندی های جولان را هدف حملات راکتی قرار دادند. بر اثر این حملات توپخانه رژیم اسرائیل در جولان دچار آتش سوزی شد. ارتش رژیم صهیونیستی در طول ساعات گذشته، مناطق یارین، بستان و لبونه در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. همچنین دو موشک سامانه گنبد آهنین در نزدیکی بنت جبیل و مارون الرأس سقوط کرد. نیروهای حزب الله نیز در پاسخ به این حملات، روستای شومرا و پاسگاه برکه ریشا در شمال فلسطین اشغالی را با موشک ضد زره هدایت شونده مورد حمله قرار دادند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۱۵ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

وضعیت نظامی در شمال نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مهدی چهارشنبه, ۱۷ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

    سلام و عرض ادب خدمت تیم محترم و حرفه ای جهان اسلام
    صهیونیستها که دارن غزه را میگیرن با اخبار و عکسهایی که گذاشتید! اینجا هم ضمیمه اشغال گری شون میشه ، پس کی ورود میکنن و نتیجه رو برمیگردونن؟
    اینهمه گفتن خط قرمز ما ورود زمینی به غزه است.خب بفرما اومدن از خط قرمز رد شدن که هیچ ، به ساحل هم رسیدن!
    بنظرم قبل از صهیونیسم ها باید یه فکری برای آل سعود و اردن میکردیم

    پاسخ
    1. amir چهارشنبه, ۱۷ آبان, ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

      کاملا موافقم

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.