تحولات یمن، ۱۷ آبان ۱۴۰۲

چهارشنبه 17 آبان 1402 - 15:51
https://iswnews.com/?p=108465
جهت درگیری های انصارالله و ائتلاف سعودی در غرب مدیریت رغوان

در جریان درگیری نیروهای ائتلاف سعودی و انصارالله در جبهه غربی مدیریت رغوان ۱۳ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

۱- الضالع:
در ۱۰ آبان ماه، در نتیجه حمله پهپادی ائتلاف سعودی به مدرسه شاکر المرح در مدیریت قعطبه در استان الضالع، یک کودک شهید و ۱۱ کودک دیگر زخمی شده‌اند.

۲- مارب:
– در ۱۶ آبان ماه، نیروهای ائتلاف سعودی و انصارالله در جبهه غربی مدیریت رغوان به تبادل آتش و درگیری پرداختند. برخی منابع تابع ائتلاف، تلفات این نیروها را سه کشته و برخی دیگر ۱۳ کشته و زخمی اعلام کرده‌اند. انصارالله در این درگیری با استفاده از پهپادهای شناسایی، حملات توپخانه‌ای دقیقی را به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی انجام داده است و به همین دلیل تلفات ائتلاف بالا بوده است.

نقشه: جهت درگیری های انصارالله و ائتلاف سعودی در غرب مدیریت رغوان / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

– در ۱۶ آبان ماه، سوءقصد به کاروان نظامی حامل سپهبدش صغیر بن عزیز، فرمانده کل نیروهای مسلح دولت مستعفی یمن در منطقه الوادی در شرق شهر مارب ناکام ماند. در جریان این بمب گذاری هفت نفر از جمله چهار غیرنظامی زخمی شدند. تا این لحظه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. برخی منابع یمنی القاعده را مسئول اجرای این حمله عنوان کرده‌اند.

ویدیو: لحظه وقوع انفجار بمب جاده ای در مسیر کاروان صغیر بن عزیز

۳- در ۸ آبان ماه، رسانه های غربی مدعی شدند که در جریان درگیری ائتلاف سعودی و انصارالله در منطقه‌ای نامعلوم در مرز جیزان، چهار نیروی سعودی کشته شده‌اند.

۴- در ۱۴ آبان ماه، سامانه‌های پدافندی ارتش عربستان سعودی یک فروند موشک یا پهپاد انتحاری ناشناس (احتمالا از سوی یمن) را در آسمان منطقه علقان واقع در شمال غرب عربستان و در نزدیکی مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی را رهگیری و ساقط کردند.

ویدیو: رهگیری و انهدام موشک یا پهپاد ناشناس (احتمالا یمنی) در آسمان منطقه تبوک توسط پدافند ارتش عربستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir چهارشنبه, ۱۷ آبان, ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

    ال سعود خوده شیطانه..اینو خوده عبدالمک بدر الدین الحوثی اوایل جنگ یمن گفت
    یادمه گفت نیرو های مقاومت تو سوریه دارن با سیاهی لشکر شیطان مبارزه میکنند ولی ما با خوده شیطان بزرگ داریم مبارزه میکنیم
    ویادمه گفت اون کسایی که سعودی دارن به خاک و خون میکشند از شریف ترین مردم دنیا هستن..این حرفا رو سال ۹۴ یا ۹۵ رهبر یمن گفت یادم مونده بود

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.