برگزاری سومین رژه پیروزی این بار در خانکندی

چهارشنبه 17 آبان 1402 - 15:40
https://iswnews.com/?p=108499

صبح امروز رژه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در سالروز پیروزی این کشور در جنگ ۲۰۲۰ موسوم به «روز پیروزی» در شهر خانکندی، مرکز سابق “منطقه قره باغ کوهستانی” برگزار شد.

این رژه که با حضور الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و همسرش مهربان علیوا، معاون رئیس جمهور در خانکندی پایتخت پیشین جدایی طلبان ارمنی قره‌باغ برگزار شد با نمایش تسلیحات غنیمتی و پلاکاردهای ساخته شده از تجهیزات منهدم شده جدایی طلبان پایان یافت.

این رژه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده و تصاویر منتشره نیز نه به صورت زنده بلکه به شکل ضبطی از برخی کانال‌های دولتی منتشر شد.

الهام علیف در سخنرانی پیش از رژه پیروزی در خانکندی گفت:
نخست وزیر ارمنستان چهار سال پیش با تکبر در استادیوم پیش رو (استادیوم فوتبال خانکندی) گفت: «قره‌باغ خاک ارمنستان است و نقطه» و ما امروز با ریخته شدن خون‌مان در میدان جنگ ثابت کردیم که «قره‌باغ، آذربایجان است».
مسبب تمام مصائب ملت ارمنی همانا سران سیاسی ارمنی هستند که نان آذربایجان خورده و آب آذربایجان نوشیدند و بر علیه آذربایجان نقشه‌های موذیانه کشیدند.
ما در طی بیست سال گذشته هرگز از قره‌باغ صرف نظر نکردیم و همواره برای آزادی این منطقه کوشیدیم. از برقراری مناسبات بین‌المللی تا اصلاحات اقتصادی و نظامی، همه و همه در راستای آمادگی برای رسیدن به چنین روزی انجام شدند.
عملیات‌های نظامی سال‌های اخیر همگی پیامی به سران ارمنستان است که اگر نقشه دیگری برای جنگ داشته باشند، ما برای آن آماده ایم. مرز مشترک با ارمنستان کاملا تحت نظارت ماست.
ما دیگر احتیاجی به جنگ افروزی نداریم. ما اراده خود را نشان دادیم و ماموریت‌مان را تکمیل کردیم. عملیات ما به پایان رسیده است اما حفظ آمادگی نظامی همچنان از گزینه‌های مهم ما خواهد بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.