تحولات سوریه، ۱۸ آبان ۱۴۰۲

پنجشنبه 18 آبان 1402 - 17:23
https://iswnews.com/?p=108591

پس از افزایش تحرکات عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای الرصافه و یورش به مواضع ارتش سوریه، جنگنده‌های روسیه مخفیگاه‌های این گروه تروریستی را در صحرای الرصافه مورد هدف قرار دادند که طی آن چند تروریست داعشی کشته و زخمی شدند.

۱- حلب:
– در ۳ آبان ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی فرودگاه بین‌المللی حلب را مورد هدف قرار دادند. در نتیجه این حمله، باند فرودگاه حلب مورد هدف قرار گرفته و این فرودگاه از خدمت خارج شده است.
– در ۱۷ آبان ماه، ارتش سوریه، مواضع مسلحین در روستای کفرنوران واقع در غرب حلب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

۲- ادلب:
در ۱۸ آبان ماه، مواضع مسلحین در منطقه معربلیت و الفطیره واقع در جنوب ادلب هدف حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۳- درعا:
– در ۸ آبان ماه، ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقر ارتش سوریه را در حومه درعا هدف حمله هوایی قرار داد که این حملات منجر به وقوع خسارات مادی شد.
– در ۳ آبان ماه، در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در استان درعا، هشت نظامی سوری شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند.

۴- دیرالزور:
– در ۱۸ آبان ماه، جنگنده‌های ارتش آمریکا در پاسخ به حملات گروه‌های مقاومت علیه مواضع نظامی آمریکا، اهدافی را در استان دیرالزور سوریه مورد حمله قرار دادند.
– در ۱۶ آبان ماه، مواضع ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو هدف حمله راکتی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۶ آبان ماه، مواضع ائتلاف آمریکایی در میدان نفتی العمر هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۳ آبان ماه، مواضع نیروهای ائتلاف آمریکایی مستقر در تاسیسات گازی کونکو هدف حمله‌ گروه‌های مقاومت قرار گرفت.
– در ۷ آبان ماه، هواگردهای ارتش آمریکا، دو بار مواضع نامعلومی را در محله السکریه شهر البوکمال بمباران کردند.

۵- رقه:
– در ۱۷ آبان ماه، عناصر گروه تروریستی داعش به مقرهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی در صحرای الرصافه در مثلث رقه، حمص و دیرالزور یورش بردند که طی این حملات، دستکم ۳۰ نظامی سوری شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.
– در ۱۷ آبان ماه، پس از افزایش تحرکات عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای الرصافه و یورش به مواضع ارتش سوریه، جنگنده‌های روسیه مخفیگاه‌های این گروه تروریستی را در صحرای الرصافه مورد هدف قرار دادند که طی آن چند تروریست داعشی کشته و زخمی شدند.

۶- حسکه:
– در ۱۷ آبان ماه، پایگاه ائتلاف آمریکایی در منطقه الشدادی واقع در استان حسکه هدف حمله گروه‌های مقاومت قرار گرفت.
– در ۱۵ آبان ماه، پایگاه ائتلاف آمریکایی در منطقه تل بیدر واقع در استان حسکه مورد حمله پهپادی گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.
– در ۱۳ آبان ماه، پایگاه ائتلاف آمریکایی در منطقه الشدادی واقع در استان حسکه هدف حمله گروه‌های مقاومت قرار گرفت.
– در ۱۲ آبان ماه، پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای خراب الجیر واقع در پنج کیلومتری گذرگاه مرزی الیعروبیه در استان حسکه هدف حمله راکتی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

۷- حمص:
در ۶‌ آبان ماه، مواضع ائتلاف آمریکایی در منطقه التنف در جنوب سوریه هدف حمله پهپادی گروه‌های مقاومت قرار گرفت. نیروهای مقاومت عراق در این حمله از دو فروند پهپاد انتحاری استفاده کردند.

۸- در ۱۲ آبان ماه، شبکه سی ان ان آمریکا مدعی ارائه سامانه پدافندی پانتسیر اس یک (Pantsir S-1) توسط شرکت نظامی خصوصی روسی واگنر به حزب الله لبنان برای مقابله با حملات اسرائیل شد. طبق این گزارش، این سامانه ها با کمک دولت و ارتش سوریه به جنوب لبنان منتقل شده است.

۹- در ۵ آبان ماه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: به دستور رئیس‌جمهور جو بایدن، نیروهای آمریکایی حملاتی را به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط گروه‌های حامی ایران استفاده می‌شدند، انجام دادند.

۱۰- در ۳ آبان ماه، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا از زخمی شدن ۲۴ نظامی آمریکایی در نتیجه حملات اخیر محور مقاومت به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق سوریه خبر داد.

۱۱- در ۱۷ آبان ماه، مرکز مصالحه روسی در سوریه اعلام کرد: مسلحین ۹ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۵ مورد مربوط به استان حلب، ۳ مورد مربوط به استان لاذقیه و ۱ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.