در ۳۴مین روز از نبردها در فلسطین، نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل در جنوب و جنوب غرب شهر غزه چند صد متر در امتداد خط ساحلی در خیابان الرشید به سمت شمال پیشروی کرده و به نزدیکی میدان الریاشی رسیدند.

درگیری و نبردها در شمال شهر غزه در مناطق التوام، عطاطره و غرب جبالیا و در نزدیکی شیخ رضوان و الشاطی ادامه دارد.

همچنین نبردها در بیت حانون ادامه دارد و تغییری در خطوط ایجاد نشده است.

از صبح امروز تا این لحظه، نیروهای القسام دستکم ۴ تانک، ۳ خودروی زرهی و ۱ بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را با استفاده از راکتهای الیاسین ۱۰۵ در محورهای مختلف درگیری در نوار غزه منهدم کردند.

در جنوب نوار غزه و جبهه های خان یونس درگیری قابل به ذکری مشاهده نشده است.

بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۱۰۸۱۲ نفر از جمله ۴۴۱۲ کودک افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۲۶۹۰۵ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۱۷۲ فلسطینی شهید و بیش از ۲۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

در کرانه باختری، نیروهای امنیتی و ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین یورش بردند. در جریان این حمله هفت فلسطینی شهید و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین مبارزان فلسطینی یک بمب کنار جاده‌ای را در مسیر یک خودروی نظامی اسرائیلی منفجر کردند. بر اساس ویدیو منتشر شده به نظر میرسد تعدادی از سرنشینان این خودرو کشته و یا زخمی شده باشند.

انفجار بمب کنار جاده ای در کنار خودرو نظامی اسرائیلی

در جبهه شمالی درگیریهای توپخانه ای و موشکی بین حزب الله و اسرائیل ادامه دارد و تغییر خاصی در خطوط تماس ایجاد نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق رمیش، رامیه، بیت لیف، کفرکلا، برج الملوک (قلیعه)، الخیام، المرجعیون، یارین و الجبین را مورد حمله توپخانه‌ای قرار داد. همچنین منطقه الکروم در حومه‌ی شهرک محیبیب مورد حمله پهپادهای تهاجمی اسرائیل قرار گرفت.

نیروهای حزب الله در پاسخ به تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، یک هدف نظامی در شهرک شتولا را مورد اصابت موشک ضد زره هدایت شونده و یکی از نیروهای ارتش اسرائیل را در روستای طربیخا واقع در حومه‌ی شهرک شومرا مورد حمله قرار داد.

حزب الله همچنین پس از حمله راکتی بعدازظهر امروز به مواضع اسرائیل در منطقه المطله (متولا)، دو عراده تانک مرکاوا را مورد اصابت موشک های ضد زره هدایت شونده قرار داد که منجر به کشته و یا زخمی شدن خدمه آنها شد.

مناطق مورد حمله توسط طرفین – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

اتفاق مهم دیگر امروز مربوط به حمله پهپادی و موشکی به منطقه ایلات در جنوب فلسطین اشغالی است. بعدظهر امروز یک فروند پهپاد انتحاری به ساختمانی (احتمالا مدرسه) در شهر ایلات برخورد کرد و منجر به خسارات مادی شد. هرچند گمانه زنی های اولیه حاکی از شلیک این پهپاد از سمت یمن بود، اما تصاویر منتشر شده از موتور این پهپاد نشان میدهد که این پهپاد احتمالا از مبدایی نزدیک تر و غیر از یمن شلیک شده است.

همچنین پس از این حمله رسانه های عبری از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک در آسمان جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. ساعاتی پس از این ماجرا، نیروهای مسلح یمن بیانیه ای منتشر کرد و اعلام کرد که یگان های موشکی یمن چندین موشک بالستیک زمین به زمین به اهدافی در فلسطین اشغالی شلیک کرده است و علیرغم پنهانکاری رژیم اسرائیل، تعدادی از اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته اند. لازم به ذکر است سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز سخنی از حمله پهپادی امروز به زبان نیاورد و مسئولیت حمله پهپادی را بر عهده نگرفت.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۱۷ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

وضعیت نظامی در شمال نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.