در ۳۶مین روز از نبردها در فلسطین، نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل در امتداد خط ساحلی در غرب شهر غزه پیشروی کرده و بندر غزه را به کنترل خود درآوردند و با پیشروی در عمق غزه به بیمارستان الشفاء رسیدند. بر اساس آخرین اطلاعات، مردم در حال تخلیه این بیمارستان هستند.

نیروهای اسرائیلی همچنین در شرق اردوگاه الشاطی و در محله شیخ رضوان به سمت جنوب و بیمارستان الشفاء پیشروی کردند. به نظر می‌رسد ارتش رژیم اسرائیل قصد دارد در این منطقه دو حلقه محاصره ایجاد کند.

در جنوب شهر غزه، نیروهای اسرائیلی در حال پیشروی در محله تل الهوا به سمت بیمارستان القدس هستند. به نظر می‌رسد به زودی بیمارستان القدس نیز به سرنوشت بیمارستان الشفاء دچار شود.

در محور شمالی شهر غزه، درگیریها در شمال بیت لاهیا و در داخل عطاطره و همچنین در داخل محله بیت حانون ادامه دارد.

اخبار و اطلاعات دقیقی از میزان شهدای مبارزان فلسطینی و همچنین تلفات و کشته‌های اسرائیلی در نبردهای اخیر موجود نیست و اکثر مطالبی که در فضای مجازی حول این موضوع منتشر می‌شود سندیت ندارد.

در جنوب نوار غزه و جبهه های خان یونس درگیری قابل به ذکری مشاهده نشده است.

بمبارانهای سنگین مناطق مختلف نوار غزه و به‌صورت ویژه بمباران شهر غزه ادامه دارد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات زمینی تاکنون ۳۳۰۰ حمله هوایی علیه اهداف مختلف در نوار غزه انجام داده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۱۱۱۰۰ نفر از جمله ۸۰۰۰ کودک و زن افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۲۶۹۰۵ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۱۸۳ فلسطینی شهید و بیش از ۲۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

در جبهه شمالی درگیریهای توپخانه ای و موشکی بین حزب الله و اسرائیل ادامه دارد و تغییر خاصی در خطوط تماس ایجاد نشده است.

جنگنده‌های ارتش اسرائیل مناطق الخریبه، کفرشوبا، یاطر، عیتا الشعب، رامیه و مروحین در جنوب لبنان را بمباران کردند.

امروز توپخانه ارتش اسرائیل مناطق ضهیره، طیرحرفا، مرکبا، القلیعه، دیرمیماس، حلتا، بسطره، کفرشوبا، حولا، الناقوره، ضهیره، مروحین، عیتا الشعب، بستان، الجبین، رمیش، مارون الرأس، عیترون و بلیدا، الماری و الخیام مورد حمله قرار داد. همچنین پهپادهای اسرائیلی یک هدف را در منطقه البیدر در حومه‌ی شهرک مجدل زون و اهداف دیگر در محله الرجم در شهرک عیتا الشعب را سه بار بمباران کردند.

از سوی دیگر حزب الله پایگاه هونین (رامیم) را مورد حمله راکتی قرار داد. پایگاه زبدین و رادار واقع در مزارع شبعا نیز با ۹ فروند راکت مورد حمله قرار گرفت. حزب الله همچنین با موشکهای ضدزره یک نظامی اسرائیلی را در تله الکرنتینا واقع در منطقه حدب یارون و دو نظامی دیگر در منطقه المطله (متولا) را مورد حمله موشک ضد زره هدایت شونده قرار داد.

مناطق مورد حمله در جنوب لبنان – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۱۹ آبان ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

وضعیت نظامی در شمال نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.