ارتش اسرائیل: تونل القسام در بیمارستان الشفا کشف شد!

شنبه 27 آبان 1402 - 09:41
https://iswnews.com/?p=109216

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری، مدعی کشف یکی از تونل‌های متعلق به کتائب القسام در محیط بیمارستان الشفا در غزه شد.

پیش‌تر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مقر فرماندهی کتائب القسام، شاخه نظامی حماس در بیمارستان الشفا واقع شده و اسرای اسرائیلی در تونل‌های زیر این بیمارستان نگهداری می‌شوند. بر اساس این ادعای نادرست، ارتش اسرائیل بیمارستان‌های غزه را اهداف نظامی قانونی اعلام کرد.

پس از مطرح کردن این ادعا، دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: شواهدی که تاکنون از بیمارستان الشفا توسط اسرائیل ارائه شده است، کافی نیست. بیمارستان‌ها تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی از حمایت‌های ویژه برخوردار هستند. پزشکان، پرستاران، آمبولانس‌ها و سایر کارکنان بیمارستان باید اجازه انجام کار خود را داشته باشند، مورد هدف واقع نشوند و بیماران باید محافظت شوند.

همچنین خبرنگاران بی‌بی‌سی و فاکس‌نیوز به همراه نظامیان اسرائیلی طی روزهای اخیر از بیمارستان الشفا بازدید کردند. این خبرنگاران اعلام کردند که جز چند قبضه اسلحه‌های انفرادی، چند نارنجک، خشاب و جلیقه‌ ضدگلوله چیز دیگری مشاهده نکرده‌اند؛ با این وجود، ارتش اسرائیل بر ادعای نادرست خود تاکید دارد تا اقدامات غیرانسانی خود را توجیه کند!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.