بررسی آخرین وضعیت و تحولات میدانی در جبهه‌های شهر غزه و شمال نوار غزه

▪️تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در محورهای الرمال، الشیخ رضوان و التوام در شمال شهر غزه ادامه دارد.

▪️شدت حملات به مناطق الزیتون و تل الهوا در جنوب غرب شهر غزه افزایش یافته است. بر اساس آخرین اطلاعات میدانی نیروهای اسرائیلی به پیشروی‌هایی در محورهای مذکور دست یافته اند. به نظر می‌رسد نظامیان اسرائیلی با پشتیبانی توپخانه‌ای و هوایی قصد پیشروی در این مناطق و ایجاد یک پاکت محاصره جدید را داشته باشند. از سوی دیگر، امروز ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز از گسترش عملیات زمینی خود به همه مناطق و محورها به‌ویژه به مناطق جبالیا و الزیتون خبر داد.

▪️در محور بیت لاهیا و بیت حانون نیز نیروهای اسرائیلی به آهستگی در حال پیشروی هستند. در حال حاضر نیروهای اشغالگر اسرائیلی کنترل حدود ۷۰% بیت حانون را در اختیار دارند.

▪️امروز رزمندگان سرایا القدس طی نبردها با اشغالگران اسرائیلی در بیت حانون و غرب بیت لاهیا یک دستگاه بولدوزر و دو تانک اسرائیلی را با گلوله‌های آر‌پی‌جی مورد هدف قرار دادند. این حملات نشان می‌دهد که با وجود حملات گسترده و مستمر ارتش اسرائیل علیه مواضع مقاومت در غزه، گروه‌های فلسطینی در حفظ توان و ساختار نظامی خود تا حد زیادی موفق عمل کرده‌اند.

▪️طبق اعلام هلال احمر فلسطین، محاصره بیمارستان المعمدانی توسط نظامیان اسرائیلی برای سومین روز متوالی همچنان ادامه دارد. مناطق اطراف بیمارستان شاهد بمبارانهای هوایی شدید است و نبردهای زمینی نیز ادامه دارد.

▪️نکته جالب توجه، استمرار حملات راکتی و پهپادی به سرزمین‌های اشغالی و نظامیان صهیونیست توسط کتائب القسام است. این حملات در حالی انجام می‌شود که بمبارانهای هواگردهای اسرائیلی و پرواز پهپادهای جاسوسی بر فراز مناطق مختلف نوار غزه به‌صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نظامی در شمال نوار غزه؛ نیروهای اسرائیلی به بیمارستان المعمدانی رسیدند (نقشه میدانی)

آخرین وضعیت نظامی در شمال نوار غزه – برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir یکشنبه, ۲۸ آبان, ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

    به نظر میاد شما غزه تا یک هفته دیگه کامل سقوط کنه متاسفانه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.