نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی های اسرائیلی و وابسته به شرکت های صهیونیستی را مورد حمله قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد در پاسخ به درخواست های مردم یمن و بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و همچنین در راستای اقدامات نظامی یمن علیه تجاوز وحشیانه اسرائیل و آمریکا به نوار غزه، کشتی های اسرائیلی و شرکت های وابسته به آنها را مورد حمله قرار خواهد داد.

سرتیپ سریع در ادامه افزود، کشتی های حامل پرچم رژیم صهیونیستی، کشتی های متعلق به شرکت های اسرائیلی و کشتی هایی که توسط اسرائیلی‌ها مدیریت می‌شوند اهداف نظامی نیروهای مسلح یمن به شمار می‌روند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای مختلف جهان خواست تا از ورود شهروندان و کارگران خود به این کشتی ها جلوگیری کرده و از حمل بار با آنها خودداری کنند. همچنین کشتی های کشورهای دیگر باید از کشتی های اسرائیلی دوری کنند تا از تبعات حمله به آنها در امان بمانند.

اعلام هشدار رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی در حالی است که این نیروها تاکنون ۹ عملیات رسمی موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی اجرا کرده‌اند. این بیانیه تحولی جدید در جنگ فلسطین و اسرائیل است و آن را می‌توان آغاز جنگ دریایی نیروهای مقاومت با اسرائیل تلقی کرد. دریای سرخ و تنگه باب المندب یکی از مسیرهای اصلی تردد کشتی های اسرائیلی است و ناامن شدن آن می‌تواند فشار اقتصادی قابل توجهی را به کابینه نتانیاهو وارد کند. اسکورت این کشتی ها توسط ناوگروه آمریکایی و ائتلاف سعودی و همچنین تغییر مسیر کشتی های اسرائیلی به سمت دریای مدیترانه از جمله اقدامات مورد انتظار از سوی صهیونیست‌ها برای مقابله با تهدیدات دریایی انصارالله است.

در صورت اجرایی شدن حملات موشکی و پهپادی انصارالله علیه کشتی های اسرائیلی احتمال درگیری با نیروهای آمریکایی نیز وجود دارد. مقامات نظامی آمریکا پیش از این نیز نسبت به اقدامات انصارالله علیه اسرائیل، به ویژه در جریان انهدام پهپاد MQ-9 آمریکایی هشدار داده بودند اما این هشدارها تاکنون منجر به درگیری یا حمله نظامی آمریکایی‌ها در یمن نشده است.

بیشتر بخوانید: جنگ یمن و اسرائیل؛ اقدامات و محدودیت‌ها

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.