انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ توقیف کرد

یکشنبه 28 آبان 1402 - 17:09
https://iswnews.com/?p=109360

نیروی دریایی ارتش یمن کشتی گلکسی لیدر را در آب های دریای سرخ توقیف کرده است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای درباره توقیف این کشتی گفت: «در راستای اجرای رهنمودهای رهبرمان “سید عبدالملک بدرالدین الحوثی” و در پاسخ به درخواست های مردم بزرگ یمن و همه آزادگان و بر اساس مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی در قبال ملت مظلوم فلسطین و محاصره ظالمانه آنها و استمرار کشتارهای هولناک و شنیع دشمن، نیروی دریایی یمن یک عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام داد که نتیجه آن توقیف یک کشتی اسرائیلی و انتقال آن به سواحل یمن بود.»

سرتیپ سریع با اشاره به بیانیه قبلی نیروهای مسلح یمن در هشدار به کشتی‌های اسرائیلی افزود: «نیروهای مسلح یمن با خدمه کشتی بر اساس آموزه ها و ارزش های اسلامی رفتار می‌کنند.» وی همچنین از همه کشورهایی که اتباع آنها در دریای سرخ کار می‌کنند خواست تا از هرگونه کار یا همکاری مشترک با کشتی های اسرائیلی یا کشتی های وابسته به اسرائیلی ها خودداری کنند.

نیروهای مسلح یمن همچنین تأکید کرد که اسرائیل تهدیدی برای امنیت، ثبات منطقه و کریدورهای بین المللی است و یمن تا پایان تجاوز آنها به نوار غزه و جنایات شنیع اسرائیل علیه فلسطینیها در غزه و کرانه باختری، به عملیات نظامی علیه این رژیم ادامه می دهد.

محمد البخیتی، استاندار ذمار و عضو دفتر سیاسی انصارالله نیز در واکنش به توقیف کشتی اسرائیلی توسط ارتش یمن گفت: «دشمن اسرائیلی با چک سفید امضای آمریکا وارد جنگ غزه شد. آنها فکر می‌کردند هر طور که بخواهند می‌توانند رفتار کنند! بنابراین نبرد را به دریا کشاندیم تا در محاسبات خود تجدیدنظر کنند. یمن از پاسخ دشمن نمی‌ترسد، بلکه از عذاب خداوند می‌ترسد که اگر از غزه حمایت نکند، شاملش خواهد شد.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این خبر طی پیامی از حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و کمک‌های نیروهای مسلح یمن استقبال و تمجید کرد و توقیف کشتس اسرائیلی را اقدامی قهرمانانه در مواضع دانست. اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس نیز با درخواست حمایت از امت اسلامی و محکومیت جنایات گسترده ارتش اسرائیل گفت: «توقیف کشتی صهیونیستی توسط ارتش یمن اقدامی قابل تقدیر است و ما آنها را به خاطر آن تحسین می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید: هشدار جدید نیروهای مسلح یمن؛ جنگ دریایی انصارالله علیه اسرائیل آغاز می‌شود

لازم به ذکر است که کشتی گلکسی لیدر (Galaxy Leader) یک کشتی باری با پرچم باهاما (از کشورهای آمریکای لاتین) است که محموله های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند و حداقل ۲۲ نفر (در برخی گزارشها ۵۲ نفر) خدمه و سرنشین دارد. اطلاعات سازنده، مالک و مدیر این کشتی به‌صورت رسمی اعلام نشده است اما طبق گزارش رسانه های صهیونیستی، بخشی از این کشتی متعلق به یک شرکت صهیونیستی متعلق به یک تاجر یهودی به نام “رامی اونگر” است. فوربس اسرائیل این سرمایه دار را با دارایی خالص ۳.۲ میلیارد دلار به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد ثروتمند اسرائیل رتبه بندی کرده است.

توقیف کشتی اسرائیل توسط انصارالله را می توان آغاز جنگ دریایی گروههای مقاومت با اسرائیل قلمداد کرد. اسرائیل در حال حاضر در سه جبهه نوار غزه، کرانه باختری و شمال فلسطین اشغالی مشغول است و توان پاسخگویی کامل به حملات زمینی حزب الله در محور شمال فلسطین و تهاجم های هوایی و دریایی یمن را ندارد. از این رو، اقدامات یمن نقش مهمی در اعمال فشار به آمریکا و توقف عملیات زمینی در شمال نوار غزه ایفا میکند.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدید درباره توقیف کشتی گلکسی لیدر توسط انصارالله

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.