طبق بیانیه رسمی وزارت خارجه قطر آتش بس چهار روزه در غزه طی ۲۴ ساعت آتی اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تلاش‌های مشترک این کشور به همراه مصر و آمریکا برای میانجی‌گری بین حماس و اسرائیل به نتیجه رسیده و توافق آتش بس چها روزه در نوار غزه طی ۲۴ ساعت آینده اجرایی خواهد شد.

آتش بس موقت به مدت چهار روزه خواهد بود و قابل تمدید است. پرواز هواگردهای اسرائیلی و… در این مدت در جنوب نوار غزه به طور کامل و در شمال نوار غزه نیز به مدت ۶ ساعت (از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر) متوقف خواهد شد.

طبق این توافق ۵۰ نفر از زنان و کودکان (زیر ۱۹ سال) اسیر اسرائیلی در مقابل آزادی ۱۵۰ نفر از زنان و کودکان فلسطینی (زیر ۱۹ سال) اسیر در زندان‌های اسرائیلی مبادله خواهند شد. در مرحله بعدی این توافق نیز تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد، افزایش خواهد یافت.

همچنین کمک‌های بیشتری از جمله صدها کامیون ویژه کمک‌های انسانی، امدادی، پزشکی و سوخت بدون استثنا وارد تمام مناطق شمالی و جنوبی نوار غزه خواهد شد.

اسرائیل متعهد شده است که در مدت آتش بس، در تمام مناطق نوار غزه به هیچ فردی تعرض نکند و هیچ کس را بازداشت نکند. همچنین آزادی رفت و آمد مردم از شمال تا جنوب در طول خیابان صلاح‌الدین تضمین شده است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر افزود، این توافق یک آتش بس دوطرفه است و تمام اقدامات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در تمام مناطق نوار غزه متوقف می شود.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، رأی کابینه رژیم صهیونیستی به این توافق را تایید کرد. گفتنی است که در این جلسه تمامی وزرای صهیونیست به جز سه وزیر از حزب “صهیونیست دینی” از جمله ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، به این توافق رأی مثبت داده اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.