طی ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل اقدام به پیشروی در چندین محور در شهر غزه کرده اند. این پیشروی ها در حالی انجام شد که در دو روز اخیر مردم شهر غزه خود را برای برقراری یک آتش‌بس موقت آماده میکردند اما این اتفاق هربار به تعویق افتاد.

در ۴۸مین روز از نبردها، نیروهای رژیم اسرائیل کنترل کامل بخش جنوبی منطقه الرمال در مرکز شهر غزه را به‌دست گرفتند.

در شمال شهر غزه نیز نیروهای اسرائیلی کنترل کامل منطقه عطاطره و بخشهایی از بیت لاهیا را در اختیار گرفتند. وضعیت در اطراف بیمارستان اندونزیایی و همچنین در منطقه بیت حانون تغییر خاصی نکرده است.

در مرکز نوار غزه نیز نیروهای اسرائیلی موفق به پیشرویهای جزئی در منطقه الزهراء شدند.

امروز بمبارانهای مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه داشت.

آتش‌بس ۴ روزه از ساعت ۷:۰۰ صبح فردا آغاز خواهد شد و بر اساس توافق صورت گرفته تمام نبردهای زمینی متوقف خواهد شد. هرچند که گفته شده است این آتش‌بس قابل تمدید است، اما با توجه به موفقیت‌هایی که رژیم اسرائیل در پیشروی در غرب و شمال شهر غزه به‌دست آورده است، بسیار بعید به‌نظر میرسد که رژیم اسرائیل از اشغال و دستاوردهای جدید خود به راحتی صرف نظر کند و احتمالا پس از این ۴ روز، به طمع تصرف مناطق باقیمانده عملیات نظامی را مجددا آغاز خواهد کرد. بنابراین تصمیم‌ها، واکنش‌ها و حرکات بعدی محور مقاومت در فلسطین و حتی خارج از آن در این چهار روز بسیار مهم، سرنوشت ساز و تعیین کننده است.

توضیح در خصوص نقشه‌ها: اخیرا برخی عزیزان در صحت نقشه‌ها تشکیک کرده و عنوان میکنند که پیشرویهای رژیم اسرائیل تا این اندازه‌ که در نقشه ها نشان داده شده است نیست. تحولات جهان اسلام به عنوان رسانه‌ای که سالها در این حوزه فعال است و اهل فن و متخصصین این حوزه به خوبی آن را می‌شناسند، بارها و بارها نشان داده و اثبات کرده است که در امر تولید نقشه‌های میدانی در ایران در جایگاه اول بوده و در سطح بین‌الملل نیز یکی از برترین‌هاست. تحولات جهان اسلام مشخصا طرفدار محور مقاومت و جزئی از محور مقاومت است اما این موضوع هیچگاه باعث تعصب نابجا نشده و تمام تولیدات با رعایت صداقت و با احترام به شعور و حقوق مخاطب ارائه می‌شود. در خصوص جنگ غزه نیز نقشه ها بر اساس همین اصل تولید می‌شوند و در صورتی که از صحت نقشه های تولیدی افراد دیگر اطمینان ندارید، میتوانید به نقشه های تحولات رجوع کرده و مثل همیشه مطمئن باشید که درست‌ترین و دقیق‌ترین نقشه ها را نزد تحولات جهان اسلام خواهید یافت!

آخرین وضعیت نظامی در شمال نوار غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس جمعه, ۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸

    به نظرتون نتیجه ی جنگ در نهایت چی می شه؟ این بار قطعا کار حماس و مخصوصا شمال نوار غزه یکسره هست…..

    پاسخ
    1. فرزند ایران جمعه, ۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

      اساسا نابود کردن گروه های چریکی کار ساده ای نیست و یا حتی غیر ممکنه. حتی در صورت از دست دادن سرزمین های تحت اختیار بازهم میتونن دوام بیارند و ادامه دهند. و شانسشان را در طولانی مدت امتحان کنند. در هر حال در جنگ ۳۳ روزه هم در جنوب لبنان پیشروی داشت اما در نهایت در یک روز از همه اش عقب نشینی کرد و با خزب الله به یک وضعیت موازنه رسیدند. در کل به این پیشروی های زمینی مرعوب نشوید یا دل نبندید. ناپلئون مسکو را تصرف کرد و هیتلر هم بر کل اروپا تقریبا مسلط شد و آمریکایی ها هم کابل و سایگون در ویتنام را تصرف کردند اما نتیجه نهایی چیز دیگری بود.

    2. محمد شنبه, ۴ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

      هنوز برای قضاوت درباره نتیجه زوده. این محاصره بدلیل وجود تونل های مقاومت برای لجستیک رزمندگان شمال غزه فقط بر روی زمینه و بصورت کامل جواب نمیده.
      تلفات اسراییل هر روز بیشتر میشه…

    3. محمد شنبه, ۴ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

      احتمالا این جنگ باعث حذف حماس میشه ولی ضرری که اسرائیل تحمل کرد خیلی سنگین بود
      این چیزی که من میبینم با اینکه حقیقت تلخه ولی فلسطین داره فدا میشه که جهان اسرائیل بشناسه
      اسلام مدیون حماس میمونه

  2. amir جمعه, ۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

    من قبلا هم گفتم سوریه وارد نشه کاره غزه یکسره میشه…ولی سوریه وضعیت اقتصادی بسیار بدی داره و توانی برای جنگ نداره….اصلا سیاست استکبار جهانی اینه جنگ هیچ وقت تموم نشه ببنید سوریه نصفش دست مخالفین و امریکا و ترکیه ست و یمن هم نصفش دست ائتلاف شیطانی ال سعود….دقیقا با یه اتش بس مسخره اونا اجازه نمیدن جنگ تموم بشه و کشور به ثبات برسه این طرح سیاست اونانست و متاسفانه هر دو کشور سوریه و یمن قربانی این سیاست کثیف استکبار شدند و تنها راهکارش ادامه نبرد با تمام قوا برای ازاد سازی مناطق اشغالیه

    پاسخ
  3. علی اس اس جمعه, ۳ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

    با این فرمون شهر غزه سقوط میکنه شکی هم درش نیست تنها راه کامبک شدن ماجرا به نفع محور مقاومت تو چند چیزه یکیش کمک از بقیه مناطق مثل جنوب لبنان که بیشتر فشار وارد کنن یکیش فعال شدن جبعه کرانه باختری حملات موشکی از سمت سوریه افزایش پیدا کنه اینطور میتونن در غیر این صورت نوار غزه سقوط میکنه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.