امروز صبح وزیر جنگ رژیم اسرائیل یوآف گالانت برای بازدید از غزه و دیدار با فرماندهان و نیروها وارد شهر غزه شد. گالانت از طریق دریا به همراه فرمانده نیروی دریایی رژیم، دریاسالار دیوید ساار سالاما وارد غزه شده بود.

یوآف گالانت در این بازدید از نحوه و چگونگی امتیازگیری از طرف مقابل سخن گفت و آن را شرح داد. وی گفت: “توانایی ما برای آوردن اولین گروه از گروگان ها ناشی از فشاری است که توسط ارتش اعمال می شود. به محض اینکه فشار نظامی وارد می شود، آنها (مقاومت فلسطین) درخواست یک وقفه میکنند. وقتی فشار را افزایش می دهید، آنها یک وقفه دیگر می خواهند. وقتی فشار را بیشتر افزایش می‌دهید، آن‌ها آماده‌اند تا با یک پیشنهاد بیایند (دادن امتیاز)، و زمانی که شما حتی فشار را بیشتر از این افزایش دهید، آن‌ها اینبار آماده‌اند تا با پیشنهادی به سمت ما بیایند که از طرف ما قابل قبول باشد، این تمام روش (و اصول کار ما) است. ما نمی‌توانیم عملیات و جنگ غزه را ترک کنیم تا زمانی که به وضعیتی برسیم که همه گروگان‌ها را بازگردانیم.”

گالانت بار دیگر بر مواضع جنگ طلبانه قبلی خود را تکرار و بر آن تاکید کرد؛ وی گفت: ” آتش بس (فعلی) کوتاه خواهد بود. هرگونه مذاکره‌ی بیشتر زیر آتش صورت خواهد گرفت. به این معنا که اگر آنها بخواهند در مورد توافق بعدی صحبت کنند، این صحبتها در حالی انجام خواهد شد که بمب‌ها (بر سرشان) می‌افتند و نیروها(ی ما) در حال جنگ هستند، این اساس است.”

از اظهار نظرهای گالانت به خوبی پیداست که اسرائیل قصد دارد بلافاصله پس از آتش بس چهار روزه که بر اثر فشارهای بین المللی مجبور به پذیرش آن شد، عملیات نظامی در شهر غزه را مجددا آغاز کند و گروه های فلسطینی را زیر فشار ماشین جنگی خود تسلیم و یا مجبور به امتیازدهی بیشتر کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.