تحولات یمن، ۶ آذر ۱۴۰۲

دوشنبه 6 آذر 1402 - 16:08
https://iswnews.com/?p=109942

در پی حملات توپخانه‌ای و گلوله باران ائتلاف سعودی به مدیریت های قطابر، منبه و شدا، دو نفر غیرنظامی شهید و ده نفر زخمی شدند.

۱- صعده:
در پی حملات توپخانه‌ای و گلوله باران چهار روز اخیر ائتلاف سعودی علیه منطقه آل ثابت در مدیریت قطابر، مناطق الرقو و آل شیخ در مدیریت منبه و همچنین مدیریت شدا، دو نفر غیرنظامی از جمله یک مهاجر آفریقایی شهید و ده نفر زخمی شدند.

۲- تعز:
در ۳ آذر ماه، چند انفجار در مواضع نیروهای اماراتی در جزیره میون (perim) واقع در تنگه باب المندب رخ داد. علت این انفجارها تاکنون مشخص نشده است و برخی منابع این احتمال را مطرح کرده‌اند که این انفجارها ناشی از حملات موشکی انصارالله است. برخی منابع دیگر نیز علت آنرا ساخت و سازهای اماراتیها دانسته اند.

۳- ابین:
در ۴ آذر ماه، بر اثر انفجار بمب در مسیر کاروان مسلحین شورای انتقالی جنوب در منطقه وادی عومران، یکی از مسلحین جنوبی کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

۴- عدن:
عادل المدوری، از خبرنگاران جنوبی با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود گزارش داد که طارق صالح به دستور امارات، استقرار تیپ کماندوهای خود به رهبری فهمان الغبس در منطقه مفرق القعوه در مدیریت البریقه را آغاز کرده است.

۵- روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی مدعی شد که عربستان سعودی و انصارالله در حال امضای توافقی برای تعهد انصارالله برای توقف تهدیدات امنیتی علیه مرزهای عربستان در قبال پرداخت حقوق کارمندان دولتی یمن از درآمدهای نفتی، یکی کردن ارزها و انحلال طرح تجزیه جنوب یمن است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.