حمله پهپادی ارتش یمن به کشتی اسرائیلی در دریای سرخ

پنجشنبه 23 آذر 1402 - 23:56
https://iswnews.com/?p=110888

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای جزئیات حمله و اصابت یک فروند پهپاد انتحاری به کشتی اسرائیلی در دریای سرخ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای با اشاره به کشتار و محاصره مردم نوار غزه و درخواست های مکرر مردم یمن برای جلوگیری از این جنگ نابرابر، گفت: “نیروی دریایی ارتش یمن به یاری خداوند متعال در یک عملیات نظامی، کشتی کانتینربر “مرسیک جبرلاتر” را که به سمت اسرائیل در حرکت بود، مورد حمله و اصابت مستقیم پهپاد (انتحاری) قرار داد.

طبق این بیانیه، این عملیات پس از آن انجام شد که خدمه کشتی از پاسخگویی به تماس های نیروهای دریایی ارتش یمن خودداری کردند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه افزود، نیروهای مسلح یمن در ۴۸ ساعت گذشته از عبور چند کشتی در حال حرکت به سوی رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده‌اند.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تأکید کردند که همچنان از تردد کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیلی از طریق دریاهای عرب و سرخ هستند، تا زمانی که مواد غذایی و دارویی مورد نیاز مردم فلسطین در نوار غزه را وارد نکنند، جلوگیری خواهند کرد.

کشتی مرسیک جبرلاتر (MAERSK GIBRALTAR) یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۱۶ میلادی با پرچم هنگ کنگ فعالیت می‌کند. این کشتی هشتمین کشتی اسرائیلی و یا وابسته به شرکت های اسرائیلی است که در جریان جنگ فلسطین و اسرائیل، توسط ارتش یمن مورد حمله قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی ارتش یمن به کشتی نروژی در راه اسرائیل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.