کشتی‌های MSC Alanya و MSC PALATIUM III که با پرچم لیبریا در حال حرکت به سمت رژیم اسرائیل بودند مورد هدف حملات موشکی نیروهای مسلح یمن قرار گرفتند.

بر اساس اطلاعات موجود یکی از این کشتی ها در شمال بندر المخا مورد حمله موشکی قرار گرفت و دچار آتش سوزی شده و یکی از کانتینرهای آن به داخل دریا سقوط کرده است.

ساعاتی بعد، نیروهای مسلح یمن با انتشار یک بیانیه مسئولیت حمله به کشتی ها را برعهده گرفت.

بیانیه امروز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در جمع مردم صنعا و در پایان راهپیمایی آنها در میدان السبعین خوانده شد. این حرکت یعنی عملیات های ارتش یمن علیه اسرائیل به پشتوانه و خواست مردم این کشور انجام می‌گیرد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانه گفت: «به یاری خدا در دو عملیات، دو کشتی MSC Alanya و MSC PALATIUM III که به سمت اسرائیل در حال حرکت بودند، را با دو موشک مورد حمله قرار دادیم. این عملیات پس از آن صورت گرفت که خدمه این کشتی ها از پاسخگویی به تماس‌های نیروی دریایی ارتش یمن و همچنین پیام‌های هشدار آتش خودداری کردند. از هدف قرار دادن هر کشتی متخلف که در بیانیه های قبلی بدان اشاره کردیم، تردید نخواهیم کرد. تا زمان ورود مواد غذایی و دارویی به نوار غزه، از ورود تمامی کشتی‌های عازم به سمت بنادر اسرائیلی جلوگیری می‌کنیم. عملیات ما تا پیروزی مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد و در راستای اجرای دستورات رهبرمان و پاسخ به ندای آزادگان مردم مان و مسلمانان است.»

این دو کشتی نهمین و دهمین کشتی‌های اسرائیلی و یا وابسته به شرکت های اسرائیلی و یا به مقصد اسرائیل است که مورد حمله ارتش یمن قرار می‌گیرد. ارتش یمن با استمرار حملات علیه کشتی های مجرم، به وضوح این پیام را به جهانیان مخابره میکند که مردم یمن تا پایان محاصره و جنگ غزه به حملات خود ادامه خواهند داد و تهدیدهای نظامی آمریکا و سایر قدرت های غربی تاثیری در کاهش و یا توقف حملات ندارد. جنگ در غزه باید متوقف شود و محاصره مردم غزه باید پایان یابد.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی ارتش یمن به کشتی اسرائیلی در دریای سرخ

ویدیوی منتسب به آتش سوزی ناشی از حمله ارتش یمن در یکی از کشتی های لیبریایی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس جمعه, ۲۴ آذر, ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

    یه سوال مهم دارم خواهشا یکی بهم جواب بده. حالا که بالاخره بعد از سالها پهپاد کرار ۱ با موشک مجید رو ساختیم چرا اون رو برای آزمایش و رفع ایرادات به جبهه ی جولان اشغالی نمی فرستیم تا از حملات جنگنده های اسرائیل به سوریه جلوگیری کنه؟؟

    پاسخ
    1. Wahriz شنبه, ۲۵ آذر, ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

      سلام کرار یک پهپاد مادون صوت بدون هوش مصنوعی هست

      برای مقابله یک پهپاد با جنگنده جت:

      اولا باید این پهپاد به صورت مستقل توان درک هدف و تعقیب اون رو داشته باشه
      دوما باید سرعت کافی برای مقابله و تعقیب هدف رو داشته باشه

      کرار از داشتن سرعت کافی برای تعقیب جنگنده و توان مانور مناسب برای درگیر شدن با جنگنده برخوردار نیست

      برای درگیری هوایی مولفه های دیگری هم نیاز هست مانند توان تشخیص هدف، اما کرار به طور کلی توان مقابله با اهداف کم سرعت هوایی را در فاصله نزدیک را دارد

      در مجموع کرار توان مقابله با جنگنده را ندارد

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.