محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن در مصاحبه با شبکه الجزیره، ضمن تایید میانجیگری عمان و ادامه رایزنی‌ها با آمریکا، تهدید کرد اگر جنگ در غزه متوقف نشود عملیات دریایی ارتش یمن با تمام امکانات تشدید خواهد شد.

محمد عبدالسلام در گفتگو با شبکه قطری الجزیره به تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه یمن اشاره کرد و گفت: “ائتلافی که آمریکایی ها از تل آویو اعلام کردند، بر عملیات ما در دریای سرخ تأثیری نخواهد داشت. این ائتلاف برای حفاظت از “اسرائیل” و نه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ است. از روز اول شروع عملیات ما در دریای سرخ، ناوچه های فرانسوی، آمریکایی و انگلیسی تلاش کردند تا پهپادها و موشک های ما را ساقط کنند.”

وی در ادامه با اشاره به بیانیه های نیروهای مسلح یمن افزود: “به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی گفتیم که نیازی به توقف دریانوردی در دریای عرب و سرخ نیست و از شرکت‌هایی که دریانوردی به سمت بنادر دشمن (اسرائیل) را متوقف کردند، تمجید می‌کنیم. عملیات ما فقط کشتی‌هایی است که به سمت بنادر دشمن می‌روند و یا با آنها مرتبط هستند و کشتی‌های زیادی روزانه از باب المندب عبور می‌کنند که هیچکس با آنها کاری ندارد. “توقف کامل دریانوردی در دریای عرب و سرخ”، تلاش و فشار آمریکا و دیگر کشورهای غربی است تا بتوانند برای ائتلاف حفاظت از اسرائیل عضوگیری کنند. کشورهای حاشیه دریای سرخ مواضع خوبی داشته‌اند و ما امیدواریم این موضع را ادامه دهند.”

عبدالسلام با تهدید دشمنان یمن بار دیگر تاکید کرد، هرگونه عملیات مستقیم علیه یمن، نبرد را گسترش داده و آن را به یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل می‌کند که اثرات فاجعه‌بار آن دور از تصور است.

وی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات عملیات های دریایی ارتش یمن علیه اسرائیل گفت: “عملیات دریایی ما ۹۵ درصد دقیق است و تاکنون هیچ کشتی مورد هدفی ارتباط خود با دشمن را رد نکرده است و ما شواهدی داریم که این ارتباط را تایید می‌کند. اسرائیلی‌ها استتار می‌کنند و سعی دارند به بنادر دیگری بروند و از طریق شرکت های دیگری کار کنند اما نیروهای ما در تلاش هستند تا این ترفندها را کشف کنند.”

سخنگوی جنبش انصارالله اخبار مبنی بر ارتباط و گفتگو با آمریکا از طریق عمان را تایید کرد و گفت: “ارتباط با آمریکا از طریق برادران عمان وجود دارد و ما تأیید کرده‌ایم که عملیات ما برای وارد کردن غذا و دارو به نوار غزه است. اگر حملات دشمن در نوار غزه متوقف نشود، عملیات ما با شدت بیشتر و تمام امکانات دنبال خواهد شد. ما با برادران فلسطینی خود ارتباط داریم و آنها در جریان مذاکرات ما با کشورهای دیگر هستند. این آمریکا و اسرائیل هستند که باید تجاوز به نوار غزه را متوقف کنند و این یک خواسته بشردوستانه است که اکثر کشورهای جهان بر آن ایستاده اند.”

لازم به ذکر است که نیروهای مسلح یمن از ابتدای درگیری‌های فلسطین، ۱۱ عملیات موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی اجرا کرده و از فعالیت عادی بیش از ۱۴ کشتی اسرائیلی و مرتبط با آنها در دریاهای سرخ و عرب جلوگیری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: سخنگوی انصارالله: مشروعیت دادن گروه ۷ به رژیم صهیونیستی ضد قوانین بین المللی است

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.