مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به یک هدف مهم در دریای مدیترانه طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای در ۱ دی ماه اعلام کرد که طی روزهای اخیر، هدف مهمی را در مدیترانه مورد هدف قرار داده است.

در این بیانه آمده است: در راستای یاری و حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایاتی که رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان مرتکب می‌شود، مقاومت اسلامی عراق چند روز قبل، یک هدف مهم در دریای مدیترانه را با اسلحه مناسب مورد هدف قرار داد.

بیانیه مقاومت اسلامی عراق

پس از انتشار این بیانیه، برخی منابع نزدیک به مقاومت عراق اعلام کردند که این حمله، علیه میدان گازی کاریش واقع در دریای مدیترانه صورت گرفته است. جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

طبق بررسی تحولات جهان اسلام، این اولین حمله مقاومت اسلامی عراق به مواضع رژیم اسرائیل در دریای مدیترانه می‌باشد. به نوعی می‌توان گفت که مقاومت اسلامی عراق با انجام این حمله، فصل جدیدی از حملات خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است؛ البته با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص استقرار تعدادی از نیروهای مقاومت عراق در سوریه طی هفته‌های اخیر، احتمال می‌رود این حمله از خاک سوریه صورت گرفته باشد.

شایان ذکر است طی سال‌های اخیر، اختلاف مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مالکیت منطقه‌ای دریایی و همچنین اکتشاف انرژی گاز طبیعی و نفت در بخش‌هایی از این مناطق از جمله میدان گازی کاریش وجود داشته است. حزب‌الله نیز بارها در خصوص اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل در این زمینه هشدار داده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.