بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهات مختلف نوار غزه پس از گذشت ۸۱ روز از نبردها

در محور شمال غزه، بر اساس آخرین اطلاعات میدانی و ویدیوهای منتشر شده توسط منابع میدانی، نیروهای رژیم اسرائیل از بیت حانون و بیشتر بیت لاهیا عقب نشینی کرده اند اما درگیریها در اطراف جبالیا و بعضی مناطق شیخ رضوان ادامه دارد. همچنین نیروهای اسرائیلی از برخی نقاط در منطقه الشجاعیه عقب نشینی کرده اند. از سوی دیگر اما نیروهای اشغالگر اسرائیلی از دو محور جدید از جنوب جبالیا وارد نوار غزه شدند و با نیروهای اسرائیلی در غرب اردوگاه جبالیا دست دادند و محاصره اردوگاه جبالیا را تنگ‌تر کردند.
لازم به ذکر است تا لحظه نگارش این متن، اخبار عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از مناطق الرمال، الزیتون و الشجاعیه و سایر مناطق دیگر شهر غزه درست نیست و نیروهای اسرائیلی در مناطق مختلف شهر حضور دارند. در صورت دریافت اطلاعات میدانی موثق از تغییرات جدید، نقشه نوار غزه به‌روزرسانی یا تصحیح خواهد شد.

در محور میانی نوار غزه، نیروهای رژیم اسرائیل طی چهار روز اخیر از سمت جنوب البریج وارد نوار غزه شده اند. همچنین نیروهای اسرائیلی کنترل بیشتر المغراقه را در اختیار گرفته اند و در منطقه جحرالدیک نیز پیشرویهایی کرده اند. در حال حاضر شدیدترین درگیریها در اطراف البریج و النصیرات در جریان است. به‌طور کلی جبهه میانی نوار غزه اکنون فعال ترین جبهه‌ی این باریکه است و رژیم اسرائیل برای تصرف مناطق میانی نوار غزه به آب و آتش می‌زند!

در محور جنوب نوار غزه، تغییر خاصی در جبهه خان یونس ایجاد نشده است و خطوط کنترل در این شهر نسبت به روزهای اخیر تغییری نکرده است.

پی‌نوشت مهم:
اخیرا عزیزان در مورد صحت نقشه و تفاوت آن با نقشه‌های دیگر سوال می‌کنند؛ در این خصوص باید عرض کنم نقشه‌های تحولات جهان اسلام منحصرا و مشخصا تولیدی خود مجموعه تحولات است و برای طراحی نقشه، از هیچ نقشه‌ خارجی الگوبرداری و یا کپی برداری نمی‌شود. تمامی نقشه‌های تحولات جهان اسلام، پس از بررسی دقیق میدانی اعم از منبع‌های میدانی خود تحولات، منابع میدانی سایر خبرگزاریها و منابع محلی، بررسی و آنالیز اخبار و بررسی و آنالیز نقشه‌های ماهواره‌ای و همچنین با استفاده از تجربه‌ی سالیان گذشته در طراحی نقشه، تولید و به مرحله خروجی می‌رسد.

 نقشه تعاملی نوار غزه: اینجا

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. 313 سه شنبه, ۵ دی, ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

    فلسطین پیروز است اسراعیل نابود است.

    پاسخ
  2. قنبرعلی جمعه, ۸ دی, ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

    سلام.ممنون از اخبار دقیق شما بزرگوار.هیچکس هیچ توقع کذایی ندارد جنگ است هزاران تن بمب روی غزه ریختن یعنی شخم زدن.جای خوشخالی است مردان آهنین مقاومت هنوز مقاومت قوی دارن ان شالله ارتش تروریست ها شکست خواهد خورد.همینکه هرروز تعدادی از تروریستها ی ارتش آدمکش بدرک واصل میشن قدرت مقاومت را نشان میدهد.جنگ است حتی هیچکس توقع ندارد با آن همه جنایت ارتش تروریستی اسقاطیل زنده بماند جوانان غره تا آخرین قطره خودن با جنایتکاران می جنگند.اما ای کاش حمله زمینی از شمال انجام می‌شد.واین غیرقابل تصور است.فکر نمی‌کنیم چنین چیزی در دستور کار جهاداسلامی فلسطین باشد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.