داعشی‌ها: چینی‌ها را مانند چنگیزخان بکشید

جمعه 8 دی 1402 - 13:15
https://iswnews.com/?p=111606

برخی از هواداران و اعضای داعش بر لزوم یورش به چینی‌ها و کشتن آن‌ها تأکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” برخی از اعضا و یا هواخواهان داعش در فضای مجازی مرتبط با این گروه بر لزوم کشتن چینی‌ها صحه گذاشتند.

یکی از کاربران داعشی فضای مجازی اظهار داشت که “هان” های آتئیست چینی بسیار ترسو هستند و قرن‌ها پیش میلیون ها نفر از ‌آن‌ها توسط امپراتوری مغول و چنگیزخان کشته شدند.

یکی دیگر از کاربران داعشی به اوضاع چینی‌ها در سنگاپور اشاره کرده و از تلاش آن‌ها برای گرفتن جایگاه مسلمانان مالایی در سنگاپور سخن گفت. وی گفت که چینی‌های سنگاپور با حمایت دولت چین برآنند تا مسلمانان را از میان ببرند، از همین رو دواعش در مالزی و اندونزی تلاش می‌کنند به چینی‌های مالزی و سنگاپور حمله کنند.

یکی دیگر از کاربران داعشی در همین فضای مجازی به وضعیت اویغورها در استان سینکیانگ چین اشاره کرده و خواستار در اولویت قرارگرفتن اهداف چینی شد.

لازم به ذکر است که تحرکات مسلحانه اعضای ولایت شرق آسیای داعش مستقر در جنوب فیلیپین در چند وقت اخیر شدت گرفته و پایگاه “تحولات جهان اسلام” نیز چندی پیش گزارشی از تحرکات یک سال اخیر داعش در فیلیپین را منتشر ساخت.

گفتنی است که داعش در شماره ۴۲۰ هفته نامه النبأ خود که در تاریخ ۱۶ آذرماه منتشر شد در یک سرمقاله به تحرکات داعش در جنوب فیلیپین پرداخت.

در این سرمقاله کشور فیلیپین یک نقطه راهبردی قلمداد شده که دو قدرت بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا درگیری جهانی خود را به این نقطه کشانده‌اند، و آمریکایی‌ها از فیلیپین به عنوان پایگاه نظامی خود علیه توسعه طلبی چین استفاده می‌کنند.

دواعش اظهار می‌دارند که حضورشان در جنوب فیلیپین در جهت مواجهه با طرح‌های توسعه طلبانه “طواغیت” است که می‌خواهند شرارت خود را در طول و عرض جهان بگسترانند.

هفته نامه النبأ ضمن دعوت از هواداران برای پیوستن به ولایت شرق آسیا در جنوب فیلیپین، تأکید می‌کند که فتح شرق آسیا از همین نطقه آغاز خواهد شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امین جمعه, ۸ دی, ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

    با سلام و عرض خسته نباشید .

    حرف داعشی ها در مورد سنگاپور شاید در ظاهر غلط باشد اما بر گرفته از یکی از واقعیات سیاست های استعماری انگلیس است . انگلیسی ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم هزاران کارگر ارزان چینی و هندی را به مستعمراتشان منتقل کرده و باعث برهم خوردن توزان جمعیت شدند . در سنگاپور چینی ها در برابر بومیان مسلمان در اکثریت قرار گرفتند و در جاهای دیگری مثل موریس ، گویان و ترینیداد هم جمعیت هندی ها از مردم بومی بیشتر شد .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.