به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمریکا در اظهارات اخیر خود با اشاره به اینکه حملات یمنی‌ها تاکنون متوقف نشده است، تاکید کرد که نیروهای انصارالله از ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۷ آبان ماه) تاکنون ۲۵ حمله را در دریای سرخ انجام داده‌اند.

وی همچنین گفت که آخرین حمله یمنی‌ها صبح امروز ۱۴ دی ماه، با یک شهپاد (شناور هدایت‌ پذیر از دور) انجام شده است.

کوپر اظهار داشت که حملات حوثی‌ها (انصارالله) همچنان ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای دال بر توقف آن وجود ندارد. این ژنرال آمریکایی همچنین مدعی شد که ۲۲ کشور در عملیات “نگهبان آسایش” در دریای سرخ مشارکت دارند.

در همین راستا، روزنامه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی از تدوین طرح ارتش آمریکا برای پاسخ به اقدامات نیروهای مسلح یمن خبر داده است. پولیتیکو مدعی است که یمنی‌ها علیرغم اصرار ایران هیچ اقدامی در جهت کاهش حملات خود انجام نداده‌اند و دولت بایدن متقاعد شده است که جنگ غزه رسما تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای شده است، بنابراین ارتش آمریکا کار بر روی طرح‎هایی برای رویارویی با یک جنگ منطقه‌ای را آغاز کرده است.

با توجه به تشدید اقدامات تروریستی اسرائیل در منطقه و همچنین عملیات مشترک ترور فرماندهان گروه‌های مقاومت با همکاری آمریکا، انتظار کاهش تنش از سوی محور مقاومت کاملا دور از انتظار است. رهبران جنبش های مقاومت در حال ایجاد آمادگی برای اجرای عملیات های ویژه برای پاسخگویی به تجاوزات اخیر آمریکا در دریای سرخ و عراق هستند و درخواست راهپیمایی گسترده در یمن یکی از این برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید: عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه منافع اسرائیل در دریای سرخ و تنگه باب المندب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مصطفی جمعه, ۱۵ دی, ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

    همین الان داشتم کلیپ شهدای نیروی دریایی یمن که توسط امریکایی ها به شهادت رسیدند رو تو اپارات تماشا میکردم ادم گریه اش میگرفت که چه جوون های دسته گلی توسط این شیاطین (آل سعود و اسکتبار جهانی ) به شهادت رسیده اند…حتی یمنی ها هم به این جنایت امریکا پاسخ ندادند به نظر میاد ترس رویارویی مستقیم با امریکا رو دارند….دوستانی که میخوان اون کلیپ رو تماشا کنند اینو تو گوگل جستجو کنند
    الإعلام الحربی الیمنی| Military Midea

    پاسخ
  2. مصطفی جمعه, ۱۵ دی, ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

    ما ایرانی ها هم همش قمپوز در میکنیم یکی نیست تو دهنی به این جنایت کاران امریکایی بزنه….انگار با عمکلردمون قبول کردیم اونا ابر قدرت اند و همش شعار بلدیم بدیم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.