سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات جدید نیروی دریایی ارتش یمن علیه کشتی های وابسته به اسرائیل را اعلام کرد.

طبق این بیانیه، نیروی دریایی ارتش یمن کشتی CMA CGM TAGE که به سمت
بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، را مورد حمله قرار داده است. این عملیات پس از آن انجام شد که خدمه کشتی از پاسخگویی به هشدارهای نیروهای دریایی یمن از جمله پیام های هشدار آتش خودداری کردند.

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه تأکید کرد که تا زمانی که غذا و داروی مورد نیاز مردم فلسطین وارد نوار غزه نشود، به جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم به بنادر فلسطین اشغالی در دریاهای سرخ و عرب ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین افزود، هرگونه تجاوز آمریکایی‌ها بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند. نیروهای مسلح یمن به دشمن آمریکایی و سایرین نسبت به هرگونه حمله یا اقدامی که نشان دهنده حفاظت از کشتی های تجاری اسرائیلی باشد، هشدار می‌دهند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان بیانیه‌ی خود شهادت فرمانده مجاهد “صالح العاروری” و یاران شهیدش را به جنبش مقاومت اسلامی حماس تبریک و تسلیت گفت.

این عملیات، چهاردهمین اقدام ارتش یمن در راستای عملیات دریایی علیه منافع رژیم اسرائیل از طریق دریاهای سرخ و عرب است. نیروهای مسلح یمن در راستای تلاش برای توقف جنگ در نوار غزه و کمک به گروه‌های مقاومت فلسطینی از ۲۸ آبان ماه عملیات دریایی علیه کشتی های اسرائیلی و کشتی های وابسته به آنها را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه منافع اسرائیل در دریای سرخ و تنگه باب المندب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.