بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهات مختلف نوار غزه پس از گذشت ۹۰ روز از نبردها

امروز جنگ غزه ۹۰ روزه شد. سه ماه از جنگ می‌گذرد و در این مدت شاهد اتفاقات فراوان و فراز و فرودهای بسیاری بوده‌ایم. رژیم جنایتکار اسرائیل در این ۹۰ روز ۲۲۴۳۸ نفر از فلسطینیان ساکن نوار غزه را به شهادت رسانده است و رکورد جدیدی از توحش در طول تاریخ بشریت را به نام خود ثبت کرده است. عمق این فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم حدود ۷۰٪ شهدا از کودکان و زنان هستند.

در طرف مقابل و بر اساس ادعای رژیم اسرائیل حدود ۵۰۰ نظامی این رژیم در روزهای اول جنگ و پس از آغاز حمله زمینی به نوار غزه کشته شده اند؛ اما آمارهای غیررسمی تلفات نظامیان اسرائیلی را بیشتر از ۳۵۰۰ نفر اعلام میکنند.

در عرصه میدانی و پس از ورود زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه، تاکنون چیزی در حدود ۵۰٪ از نوار غزه به اشغال نیروهای اسرائیلی درآمده است. اسرائیلی‌ها برای پیشروی در مناطق مختلف نوار غزه از سیاست زمین سوخته استفاده می‌کنند و همچنین پس از اشغال مناطق جدید با هدف زندگی‌زدایی از غزه، مجددا تا جای ممکن اقدام به تخریب زیرساخت‌ها می‌کنند. از این رو، شاهد ویرانی‌های بسیار هستیم.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه، روز ۸۶ام نبردها (نقشه میدانی)

آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه به این شرح است: به‌صورت کلی وضعیت نظامی در مناطق مختلف نوار غزه نسبت به چهار روز گذشته تغییر خاصی نکرده است و درگیریها به‌صورت پراکنده در تمامی محورها ادامه دارد.
در شمال نوار غزه، درگیریها همچنان در اطراف اردوگاه جبالیا و بخش‌هایی از محله شیخ رضوان و التفاح و الدرج ادامه دارد.
در وسط نوار غزه، درگیریها در جنوب و شرق المغازی به شدت ادامه دارد. در البریج، نیروهای اسرائیلی همچنان در بخش‌های جنوبی این اردوگاه حضور دارند و درگیریها در داخل البریج ادامه دارد. در النصیرات درگیریها در شرق و شمال این اردوگاه ادامه دارد. بر اساس اطلاعات میدانی به نظر می‌رسد ارتش رژیم اسرائیل موفق به پیشرویهای محدودی در شمال النصیرات شده باشد.
در جنوب نوار غزه، درگیریها در مناطق مرکزی شهر خان یونس ادامه دارد. طی چهار روز اخیر پیشروی خاصی از خان یونس گزارش نشده است و تنها تغییر مربوط به ساختمان شهرداری خان یونس است. نیروهای اشغالگر اسرائیلی ساختمان شهرداری خان یونس در نزدیکی میدان ابوحمید در مرکز شهر را به اشغال خود درآورده‌اند.

آخرین وضعیت نظامی نوار غزه پس از ۹۰ روز نبرد – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد جمعه, ۱۵ دی, ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۲

    دستتون دردنکنه در به در داشتم توی فضای مجازی فارسی و انگلیسی دنبال نقشه بروز نوار غزه میگشتم آخرش هم نتونستم چیز بدرد بخوری پیدا کنم ناامید شدم و گشتن رو کنار گذاشتم اما الان اینو دیدم

    پاسخ
  2. محمد جمعه, ۱۵ دی, ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۳

    واقعا چنین نقشه هایی نه در فضای مجازی انگلیسی نه فارسی وجود نداره ممنون

    پاسخ
  3. ناشناس جمعه, ۱۵ دی, ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

    با سلام لطفا نقشه آنلاین محدوده غزه را به روز رسانی بفرمایید چون نقشه این مقاله با آن خیلی تفاوت دارد

    پاسخ
  4. فرزند ایران شنبه, ۱۶ دی, ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۴

    انشالله شکست دشمن صهیونیستی را بزودی خواهیم دید

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.