دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه در مراسم الحاج محمد یاغی که در شهر بعلبک در شرق لبنان برگزار شده بود، به سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در این سخنرانی درباره درگیری جنوب لبنان و در مورد تحولات منطقه از عراق، یمن و… صحبت خواهم کرد و همچنین صحبت هایی خطاب به خانواده های شهدا و آوارگان و مجروحین خواهم داشت.

سید نصرالله در ابتدای سخنرانی خود مجددا حمله تروریستی کرمان را به امام خامنه‌ای، مردم ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت و برای شهدا علو درجات و مجروحان شفای عاجل دعا کرد. سیدحسن همچنین خطاب به مردم عراق، گروه‌های مقاومت در عراق، حشد الشعبی و جنبش نُجَباء، شهادت فرمانده ابو تقوی السعیدی را تبریک و تسلیت گفت.

وی در ادامه افزود: مقاومت اسلامی لبنان در جبهه جنوب لبنان بیش از ۶۷۰ عملیات علیه مواضع دشمن از سواحل الناقوره تا مزارع شبعا انجام داده است. ما نقاط مرزی را هدف قرار دادیم و دشمن آمار تلفات و کشته بالای داشته است. بعدا آمار آنرا خواهیم گفت. این مرحله اول است، ما تجهیزات جاسوسی و فنی دشمن را منهدم کردیم که دهها میلیون دلار ارزش دارد و سیطره اطلاعاتی دشمن بر مرزها را از بین برد. در مرحله دوم، دشمن به شهرک های صهیونیستی تخلیه شده فرار کرد. ما اطلاعات دقیقی بر اساس رصد و… از مواضع و محل تجمعات دشمن داریم. ویدیوهای اینها را دیدید که به طور دقیق هدف قرار گرفتند.

سید حسن بیان داشت: از نتایج این جنگ سه ماهه کشته و زخمی بالایی در دشمن بوده و دشمن سانسور خبری شدیدی می‌کند. اما مقاومت بیش از ۹۰ ویدیوی از حملات دقیق منتشر کرد که چادرها، مواضع، ساختمانها، تجهیزات، تجمعات و… را مستقیما مورد حمله قرار می‌داد. این سیاست دشمن است که تلفات خود را سانسور می‌کند. آمار دشمن کلی است و واقعی نیست و تناقض زیادی بین گزارشهای آنها وجود دارد. رسانه‌های صهیونیستی گفتند که تعداد سربازان زخمی شده در جبهه غزه بیش از ۱۲ هزار نفر است. البته در جبهه ما سانسور می‌کنند و از هشت بیمارستان در مناطق شمالی آمار گرفتند که دو هزار زخمی داشته اند و گفته اند که هیچ آماری از کشته ها نمی‌توانند ارائه کنند.

دبیر کل حزب الله گفت: ما مواضع نظامی را هدف قرار می‌دهیم و اگر خانه‌ای را زدیم بخاطر این بود که آنها به خانه‌‌ای در لبنان حمله کردند. بیش از ۲۳۰ هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست آواره شدندو برخی مقامات محلی از ۳۰۰ هزار آواره سخن گفته‌اند. بسیاری در لبنان و خارج از لبنان به شروع جنگ و چرایی آن انتقاد می‌کنند. چرا ما جبهه یمن و لبنان را باز کردیم؟ هدف اول توقف جنگ در غزه است. هدف دوم کاهش فشار در غزه و مشغول کردن دشمن است و این هدف محقق شده است. به صهیونیست ها می‌گویم که جنگ با لبنان که مقامات رژیم به شما توصیه می‌کنند، اشتباه است. راه حل بهتر برای شما طلب توقف جنگ در نوار غزه از حکومت تان است. هزینه کمتری نیز برای شما دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: حملات سه ماه گذشته بی سابقه است و اگر یکی از این حملات در ۱۹۷۰ میلادی انجام میشد، دشمن بیروت را ویران می‌کرد. اما الان نمی‌توانند و معادله تغییر کرده است. اتفاقی که در ضاحیه جنوبی افتاد. قبلا گفتم و بار دیگر تاکید می‌کنم. ما اخیرا در جبهات مختلفی از جمله سوریه شهید داده‌ایم. معادله قبل از طوفان الاقصی این بود که اگر یک نیروی حزب الله شهید شود ما در جبهه شمال فلسطین اشغالی پاسخ می‌دهیم. اما این معادله تغییر کرده است.

سیدحسن تاکید کرد: صالح العاروری شخص عزیز و برجسته‌ای برای من بود و شهادت او بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود. این یعنی کل لبنان در معرض حمله و تهدید است و ما نمی‌توانیم سکوت کنیم. من از اصطلاح “زمان و مکان مناسب” استفاده نمی‌کنم اما می‌گویم به میدان نگاه کنید. میدان جنگ این پاسخ را مشخص خواهد کرد.

نصرالله بیان داشت: آمریکایی‌ها به دنبال کاهش تنش در منطقه هستند. آنها در چالش بزرگی در اوکراین هستند. آنها نمی‌خواهند درگیری توسعه پیدا کند. عراقی ها حملات مهمی در ایلات و مناطق دیگری داشتند. اصابت و غیر آن مهم نیست، مهم به چالش کشیده شدن اسرائیل است. آمریکایی‌ها بارها مجاهدین ما را در عراق مورد حمله قرار دادند. شهادت مشتاق طالب السعیدی برای عراق برکات ملی دارد. ای عراقی‌ها، این برای شما یک فرصت است تا اشغال آمریکا را از بین ببرید. آمریکایی ها می‌گویند که اگر ما برویم داعش برمی‌گردد! داعش ساخته آمریکاست و این یک بهانه برای اشغال کشور شماست. مواضع دولت آقای سودانی مواضع خوبی بوده است و سطح بالایی دارد. مواضع آنها در قبال فلسطین بعد از دولت یمن، بالاترین سطح در کشورهای عربی بوده است. اما من به شما می‌گویم بنظرم شما آمادگی دارید و باید برای اتمام اشغال وقت مشخص کنید. شما نیازی به این قاتلان و جنایتکاران ندارید. شما مرجعیت بزرگی دارید که فرمان جهاد او دشمن را از بین برد.

وی گفت: فرصت اخراج آمریکایی‌ها از عراق برکت بزرگی است. مطمئن باشید اگر از عراق بروند از شرق فرات (شمال شرق سوریه) نیز خواهند رفت. همدلی مردم بزرگ یمن نیز نعمت بزرگی است. این جنگ رسانه‌ای دشمن است که ۹۰ روز است عادی انگاری می‌کننند و می‌گویند این حملات ساده است و لبنانی ها و یمنی ها کاری نکرده‌اند! می‌گویند حملات موشکی و پهپادی یمن به ایلات که پدافند دشمن را به چالش کشیده است کار خاصی نیست. سید عبدالملک شما را به چالش کشید. حملات عراق شما را به چالش کشید. گروه های مقاومت به دلیل احساس خطر، به جهاد در راه خدا پرداختند، چراکه اگر غزه شکست بخورد خطرات بزرگتری در پیش است.

سید حسن نصرالله بیان داشت: ورود یمن به این معرکه، برکات ملی برای یمن داشت. بسیاری از کسانی که با انصارالله مخالف داشتند، متوجه شدند که جنگ آنها یک جنگ آمریکایی بوده و به انصارالله پیوستند و از آن حمایت کردند. انصارالله و حکومت صنعا یک گروه محلی نیست. آنها در مقابل دنیا ایستادند. کجاست جنگنده‌های اسرائیلی؟ چرا به یمن نمی‌روند؟ مگر تهدید نمی‌کردند که در همه جای دنیا می‌توانند حمله کنند؟ چرا در یمن نیستید؟ خطاب به آمریکا می‌گویم، شما در یمن در برابر یک دولت، یک ارتش، یک جنبش مقاومت و گروه نظامی نیستید. شما در برابر میلیونها یمنی هستید. آنها متوقف نخواهند شد، به کشتی های اسرائیلی و تامین کننده اسرائیل حمله خواهند کرد. آنها عزتمند هستند چراکه آنها به خداوند ایمان دارند و توکل کردند.

سیدحسن خطاب به خانواده های شهدا و جانبازان و مردم لبنان گفت: اگر مسائل امنیتی نبود که الان نیز بیشتر شده است، بسیار دوست داشتم که به خانه های شما بیایم و در کنار شما باشم. شک نکنید بعد از غزه، نوبت لبنان و جنوب لبنان است. این جنگ برای فلسطین نیست. خانواده های آواره در مناطق دیگر به آغوش گرفته شدند. این جنگ جنوب لبنان نیست، جنگ تمام لبنان است، همه باید کمک کنند.

وی در پایان اظهار داشت: رزمندگان شجاعی که در سرما و زیر حملات دشمن در مرز جنوب لبنان هستند. همین ها پاسخ جنایت ضاحیه را خواهند داد. به این رزمندگان درود میفرستم و برای پیروزی تان دعا می‌کنم. ان شاء الله حملات تان موفق باشد و خون ها و تلاشهای پاک شما برکت داشته باشد و پیروزی محقق شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.