شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای محکوم کردن اقدامات نیروهای مسلح یمن علیه اسرائیل در دریای سرخ را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد امروز پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات دریای نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی های وابسته به آنها در دریای سرخ را تصویب کرد. در این قطعنامه علاوه بر محکومیت اقدامات یمن، بر ضرورت حفاظت از امنیت ناوبری دریایی تاکید شده است.

نماینده روسیه علیرغم اتخاد موضع خنثی در این جلسه، راهکارهای آمریکا را یکجانبه خوانده و علت اصلی این تنش را عدم توقف جنگ در نوار غزه دانسته است. نماینده چین نیز با ابراز تأسف از نپرداختن به آتش بس در نوار غزه، از انصارالله خواست تا به تامین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تجارت جهانی کمک کنند.

نماینده آمریکا نیز تصویب قطعنامه علیه انصارالله را نشان‌دهنده اتحاد بین المللی علیه نقض قانون دانسته و حمله‌ی اخیر آنها به ناو جنگی آمریکایی را تلاشی دیگر برای تاثیرگذاری بر کشتیرانی تجارت بین المللی عنوان کرد. آمریکا همچنین مدعی شد که ایران فناوری پهپادی و موشکی را به یمن منتقل کرده است و تصویب این قطعنامه، ایران را نیز متعهد می‌سازد.

شب گذشته نیز محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن در واکنش به اقدام آمریکا در ارائه‌ی پیش نویس قطعنامه علیه یمن، تاکید کرد که دریانوردی در دریاهای عرب و سرخ امن است و آمریکا به دنبال گمراه سازی جهان از مسئله فلسطین است. عملیات‌های نیروهای مسلح یمن تنها علیه کشتی‌های اسرائیلی و وابسته به آنها تا پایان تجاوز اسرائیل به نوار غزه و رفع محاصره این منطقه است. وی همچنین تاکید کرد که عملیات دریایی یمن علیه اسرائیل همچنان ادامه خواهد داشت و اگر کشوری بخواهد از اجرای این عملیات‌ها ممانعت کند، با پاسخ یمن مواجه خواهد شد.

تصویب این قطعنامه مضحک در شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان داد که در جامعه بین الملل شرق و غرب چیزی به نام عدالت و حقیقت وجود ندارد و کشورهای عضو در این شورا به دنبال حفظ منافع خود هستند. همان طور که بارها اعلام شده است، عملیات نیروهای مسلح یمن علیه منافع اسرائیل بوده و تنها هدف آن توقف جنایات این رژیم در فلسطین است، اما شورای امنیت در نشست های ۱۰۰ روز اخیر خود از تصویب قطعنامه‌ای برای برقراری آتش بس ولو با عبارات عادی و پیشنهادی، عاجر بوده است.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناو آمریکایی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس پنجشنبه, ۲۱ دی, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

    این شورا کلا کشک هست نمیدونم چرا نمیدونم روی این شورا اینقدر مانور میدید کلا همپیمانی وجود نداره از روسیه بگیر تا چین اینا به وقتش علیه ما هم میشن کما اینکه روسیه خودش رو نشون داده سر چند ماجرا

    پاسخ
  2. علی پنجشنبه, ۲۱ دی, ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

    کثافت تر از امریکا و اسراییل ، روسیه و چین هستنددقیقا روسیه و چین از قطعنامه هایی که با غرب علیه ایران میزدند و امضا میکردند درس نگرفتند

    همون بهتر اکراین چنگ بندازه گلوی این روسهای کثیف
    باید یه هیات دیپلماتیک ایران علی رغم میل باطنی بفرسته اکراین

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.