نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای تاکید کرد که به حمله هوایی آمریکا و انگلیس پاسخ خواهند داد و محل صدور این حملات در دریا و خشکی را درهم خواهند کوبید.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی این بیانیه گفت: “دشمن آمریکایی-انگلیسی به عنوان بخشی از حمایت خود از ادامه جنایات اسرائیل در غزه، با ۷۳ حمله شهرهای صنعا، الحدیده، تعز، حجه و صعده را هدف قرار داد. این حملات منجر به شهادت پنج نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر از نیروهای مسلح ما شد.”

سرتیپ یحیی سریع با مسئول دانستن آمریکایی و انگلیس در تجاوز جنایتکارانه به مردم یمن تاکید کرد که این جنایت بی پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند و نیروهای مسلح یمن در دفاع از یمن، حاکمیت و استقلال این کشور در هدف قرار دادن محل صدور تهدیدات و تمامی اهداف متخاصم در خشکی و دریا تردید نخواهند کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان تاکید کرد که این تجاوز وحشیانه یمن را از موضع “حمایت از مردم مظلوم فلسطین” منصرف نخواهد کرد و نیروهای مسلح یمن بر ممانعت مستمر خود از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که از طریق دریاهای سرخ و عرب عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، ادامه خواهد داد.

مهم‌ترین قسمت این بیانیه بخش تهدید آن علیه عوامل و حامیان این حمله است. نیروهای مسلح یمن با این تهدید به وضوح بیان کردند که از پشتیبانی کشورهای منطقه از حمله آمریکا و انگلیس مطلع هستند و در هدف قرار دادن محل صدور حملات در دریا (یعنی دریای سرخ و عرب) و خشکی (یعنی خاک کشورهای عربی و دیگر کشورهای منطقه) تردید نخواهند کرد. پاسخ احتمالی انصارالله علاوه بر ناوگان دریایی ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ، می‌تواند در خاک عربستان، امارات، قطر و بحرین نیز انجام شود. متاسفانه پایگاه‌ها و آسمان تمام کشورهای عربی منطقه به جز عمان که آسمان خود را پرواز ممنوع اعلام کرد، در اختیار آمریکا و انگلیس قرار داشت.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی ارتش آمریکا و انگلیس به مواضع انصارالله در یمن (ویدیو و تصاویر)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جمعه, ۲۲ دی, ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

    ایران و محور مقاومت نباید حرکت دیروز روسیه و چین را در شورای امنیت ببخشند
    بیشعورا، اینها دارند جور شماروهم میکشند.
    فقط در یک صورت میشه بخشید که بیایند کل اشتباهات گذشته اشان رو با دادن مخفیانه سلاح اتمی به حزب الله جبران کنند. همین.
    بعلاوه برا ایران الان بهترین زمان برا گرفتن انتقام سید رضی است با موشکباران دوسه پایگاه هوایی اسراییل، از سوریه یا لبنان

    مقاوت عراق هم میتونه مرکز اصلی شیطان در پایگاهاشون در قطر و بحرین و کویت را بزنه، چرا اونجا باید در ارامش باشه و هی فتنه کنند

    پاسخ
  2. فرزند ایران جمعه, ۲۲ دی, ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

    به تعدادی قایق انتحاری برای اعزام به شمال دریای سرخ نیاز هست. اگر اوکراین می تواند کریمه را دور زده به ناوگان روسیه حمله کند چرا یمن نتواند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.