دو سرباز آمریکایی در خلیج عدن ناپدید شدند!

شنبه 23 دی 1402 - 20:02
https://iswnews.com/?p=112462

به گفته فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا، دو نظامی نیروی دریایی این کشور در حین انجام عملیات در سواحل سومالی مفقود شدند.

طبق گزارش رسانه های آمریکا به نقل از فرماندهی مرکزی ارتش این کشور، دو نظامی نیروی دریایی در حین انجام عملیات در سواحل سومالی (خلیج عدن) در روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه مفقود شدند و عملیات جستجو و نجات این ملوانان ادامه دارد.

این رسانه ها به نشر بیانیه کوتاه ارتش آمریکا بسنده کرده و هیچ اطلاعات دیگری در مورد عملیات و اسامی این نظامیان ارائه نکردند. در بیانیه آمده است: «به احترام خانواده‌های آسیب‌دیدگان، در حال حاضر اطلاعات بیشتری منتشر نمی‌کنیم.»

در همین حال، برخی رسانه ها این احتمال را مطرح کرده اند که این دو سرباز در حملات اخیر انصارالله به ناوگان نیروی دریایی ارتش آمریکا در دریای سرخ کشته شده و ارتش آمریکا از بیان این حقیقت واهمه دارد. در همین راستا، محمد البخیتی، استاندار ذمار و عضو دفتر سیاسی انصارالله در مصاحبه با شبکه BBC عربی در ۲۵ دی ماه گفت: “در عملیات گذشته ما یک ناو آمریکایی مورد اصابت قرار گرفت و آمریکایی‌ها به کشته شدن دو تن از نظامیان خود اعتراف کرده‌اند.”

لازم به ذکر است که ارتش آمریکا در لاپوشانی تلفات خود در حملات گروههای مقاومت در عراق و سوریه و بیان نتایج آن نیز سابقه طولانی دارند و عموما حملات گروههای مقاومت عراق و انصارالله را ناموفق و بدون نتیجه عنوان می کنند.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ناو آمریکایی

‏ارتش آمریکا اعلام کرد که پس از ۱۰ روز جستجوی جامع و وسیع در منطقه‌ای به مساحت ۲۱ هزار مایل مربع، دو عضو یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا که مفقود شده بودند، پیدا نشدند و وضعیت آنها از “مفقود” به “مرحوم” تغییر یافت.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.