نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله موشکی به کشتی آمریکایی در خلیج عدن را به عهده گرفت.

طبق بیانیه سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک دریایی به یک کشتی آمریکایی (جبرلاتر ایگل) در خلیج عدن حمله کرده و آنرا مورد اصابت دقیق قرار دادند.

نیروهای مسلح یمن در ادامه بیانیه خود اعلام کردند که تمامی کشتی ها و ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی متجاوز به یمن جز بانک اهداف متخاصم این نیروها قرار دارد و پاسخ به هرگونه حمله جدید آمریکا و انگلیس بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه بر تداوم عملیات نظامی برای ممانعت از کشتیرانی اسرائیل در دریاهای عرب و سرخ تا پایان جنگ و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه نیز تاکید کردند.

عملیات موشکی امروز نیروهای مسلح یمن علیه کشتی فله بر آمریکایی “جبرلاتر ایگل” و در فاصله ۹۵ مایلی جنوب شرقی عدن انجام شده است. انصارالله پیش از این، اکثر حملات خود را در دریای سرخ اجرا می‌کرد و این موضوع سبب شد تا ناوگان دریایی و هوایی ائتلاف آمریکایی برای دفع و خنثی سازی این حملات در دریای سرخ مستقر شوند. اضافه شدن خلیج عدن به دایره اهداف ارتش یمن، هزینه های سنگینی برای ارتش آمریکا خواهد داشت و حتی ممکن است ائتلاف آنها را ناچار به گشت زنی و ارسال بیشتر کشتی های جنگی به آب‌های یمن کند.

بیشتر بخوانید: سنتکام: موشک حوثی ها به یک کشتی آمریکایی اصابت کرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) دوشنبه, ۲۵ دی, ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

    شجاعت علوی رو مقایسه کنین با شیخ نشین های بزدل که حتی جرات یه تیر شلیک کردن یا راندن غرب از خاک کشورشان ندارن.
    این دل و جرات همونی که در شیر بچه های مقاومت می بینیم و از عاشورا درس گرفتن و به قول سردار دلها، ما ملت شهادتم، مرد این میدان ما هستیم برای شما نه اعراب و امثال ***

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.