تحولات عراق، ۲۸ دی ۱۴۰۲

پنجشنبه 28 دی 1402 - 10:59
https://iswnews.com/?p=112743

نیروهای اطلاعاتی سازمان حشد الشعبی، اعضای یک گروه تروریستی را در مناطقی از استان نینوا شناسایی و طی عملیاتی آنها را بازداشت کردند.

۱- بغداد:
– در ۲۶ دی ماه، وزارت خارجه عراق، کاردار ایران در شهر بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی در رابطه با حمله موشکی سپاه به مقر گروه‌های تروریستی و صهیونیستی را تسلیم وی کرد.
– محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در گفتگو با رسانه رویترز اظهار داشت که بغداد خواستار خروج سریع و منظم نیروهای تحت فرماندهی آمریکا از عراق است.
– در ۱۴ دی ماه، در نتیجه حمله هواگردهای ارتش تروریستی آمریکا به مواضع سازمان حشد الشعبی در شرق بغداد، حاج مشتاق طالب السعیدی، فرمانده تیپ ۱۲ حشدالشعبی و مسئول نظامی جنبش النجبا عراق به همراه دستیارش به شهادت رسیده و شش نفر دیگر مجروح شدند.

۲- الانبار:
در ۱۷ دی ماه، مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

۳- اربیل:
– در ۲۴ دی ماه، محل استقرار تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه اربیل هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۵ دی ماه، مواضع نظامیان آمریکایی در فرودگاه الحریر واقع در شمال‌شرق اربیل هدف حمله گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.

۴- بابل:
در ۱۵ دی ماه، ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار تصویری از یک فروند موشک کروز اعلام کرد: نیروهای پلیس عراق در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ دی ماه) یک فروند موشک کروز ایرانی را کشف کردند.

۵- نینوا:
در ۲۶ دی ماه، نیروهای اطلاعاتی سازمان حشد الشعبی، اعضای یک گروه تروریستی را در مناطقی از استان نینوا شناسایی و طی عملیاتی آنها را بازداشت کردند.

۶- در ۱۰ دی ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در منطقه ام الرشاش (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

۷- در ۱۷ دی ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در منطقه جولان اشغالی خبر داد.

۸- مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای در ۲۶ دی ماه از حمله به مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی خبر داد. بر اساس این بیانیه، رزمندگان عراقی یک هدف مهم را وسط سرزمینهای اشغالی با استفاده از موشک کروز “الأرقب” مورد هدف قرار دادند.

۹- در ۲۶ دی ماه، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان ضمن محکومیت عملیات ضدتروریستی سپاه در اربیل گفت: “از جامعه جهانی می‌خواهم که علیه ظلم و ستم علیه مردم کُرد و مردم بی‌گناه کردستان که وحشیانه مورد حمله قرار گرفته‌اند موضع بگیرند.”

۱۰- واکنش وزارت خارجه آمریکا به عملیات ضدتروریستی سپاه در عراق و سوریه اعلام کرد: حملات ایران در اربیل را به شدت محکوم می کنیم و به خانواده های کشته شدگان تسلیت می گوییم. ما با حملات موشکی بی‌محتوای ایران که ثبات عراق را تضعیف می‌کند مخالفیم. کنسولگری ما در اربیل و مجموعه کنسولگری جدید در حال ساخت هیچ آسیبی ندیده است. هیچ آمریکایی در حملات موشکی به اربیل آسیب ندیده است.

۱۱- در ۲۴ دی ماه، رسانه آمریکایی سی‌بی‌اس فیلادلفیا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد ۱۵۰۰ نظامی را از نیوجرسی به منطقه غرب آسیا (عراق و سوریه) اعزام کند.

۱۲- وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۹ تن دیگر از نظامیان این کشور در جریان عملیات “قفل پنجه” در شمال عراق خبر داد.

۱۳- در ۲۲ ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در نزدیکی رود اردن و شهر ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

۱۴- در ۲۶ دی ماه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای از حمله گسترده موشکی و پهپادی به مواضع و مقر جاسوسی و تجمع گروه‌های تروریستی ضدایرانی در عراق و سوریه خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.