تحولات یمن، ۱ بهمن ۱۴۰۲

یکشنبه 1 بهمن 1402 - 11:36
https://iswnews.com/?p=112882

۱- صعده:
در ۲۹ دی ماه، در پی حمله نیروهای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی مدیریت شدا یک نفر شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

۲- الحدیده:
– در ۲۵ دی ماه، بر اساس اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، جنگنده یا پهپاد ائتلاف آمریکایی عصر امروز یک حمله هوایی به مناطق حومه‌ی جنوبی شهر الحدیده انجام داده است.
– در ۲۹ دی ماه، جنگنده های ائتلاف آمریکایی دقایقی پیش با دو موشک منطقه الجبانه در شهر الحدیده را مورد حمله قرار دادند.
– در ۳۰ دی ماه، فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد، طی حملات هوایی علیه محل شلیک موشک‌های ضد کشتی حوثی‌ها، حملات موشکی به کشتی های تجاری در خلیج عدن خنثی شد. طبق اظهارات منابع محلی، دو حمله هوایی علیه پایگاه الجبانه در حومه‌ی فرودگاه الحدیده رخ داده است.

۳- حضرموت:
– در ۲۸ دی ماه، شرکت امنیت دریایی بریتانیایی امبری در گزارشی مدعی شد که پهپادهای ناشناس به یک کشتی آمریکایی در سواحل المکلا نزدیک شده اند.
– در ۲۸ دی ماه، مرکز تجارت دریایی بریتانیا از وقوع یک حادثه در ۸۵ مایلی جنوب شرقی شهر الشحر در جنوب یمن خبر داد.

۴- در ۲۵ دی ماه، ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای مسلح یمن با یک فروند موشک کروز ناوچه سو اس اس لابون (USS LABOON) ارتش آمریکا را مورد حمله قرار دادند. این موشک توسط ناوچه آمریکایی ساقط شده است.

۵- در ۲۷ دی ماه، شرکت بزرگ نفت و گاز “شیلل پی ال سی” از توقف موقت حمل و نقل محموله های خود از طریق دریای سرخ خبر داد.

۶- محمد البخیتی، استاندار ذمار و عضو دفتر سیاسی انصارالله در مصاحبه با شبکه BBC عربی: “در عملیات گذشته ما یک ناو آمریکایی مورد اصابت قرار گرفت و آمریکایی‌ها به کشته شدن دو تن از نظامیان خود اعتراف کرده‌اند.”

۷- ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در واکنش به تنش های اخیر با نیروهای مسلح یمن گفت: «حمله نظامی ما به حوثی‌ها (انصارالله) محدود و متناسب است و در پاسخ به تهدید مستقیم کشتی های ما انجام شده است. حملات حوثی‌ها (انصارالله) به کشتی‌های بین‌المللی جان میلیون‌ها بی‌گناه را به خطر انداخته و خسارات اقتصادی زیادی به بار آورده است. ما نمی توانیم در مقابل تخلفات حوثی‌ها (انصارالله) بیکار بنشینیم. بریتانیا تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ثبات به کشتیرانی در دریای سرخ انجام خواهد داد. نیروهای ما آماده‌اند تا دوباره علیه حوثی‌ها اقدام کنند.»

۸- در ۲۹ دی ماه، مردم یمن برای پانزدهمین بار پس از آغاز جنگ در فلسطین، در مناطق تحت کنترل انصارالله راهپیمایی و تجمعات گسترده برگزار کردند. یمنی‌ها در این راهپیمایی که با عنوان «ایستادگی در کنار فلسطین، آمریکا مادر تروریسم» بر تداوم حمایت از عملیات نیروهای مسلح این کشور در پشتیبانی از مقاومت فلسطین و همچنین مقابله با تجاوزات آمریکا و انگلیس تاکید کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.