به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از آندره سرینکو خبرنگار روس، در شامگاه ۲۴ دی ماه، انبار شرکت اسرائیلی نئوستریم (Neostrim) در شهر آلماتی قزاقستان دچار آتش سوزی شد.

شرکت نئوستریم وابسته به شرکت بین‌المللی BASF Central Asia است که توسط سرمایه‌داران صهیونیست حمایت می‌شود. همچنین چندتن از سرمایه داران آن از صهیونیست‌های اسرائیل هستند.

بر اساس این گزارش، حمله به این انبار با انفجار یک کپسول اکسیژن و بنزین انجام شده است. عامل ناشناس ابتدا یک کپسول اکسیژن را در انبار قرار داده و با استفاده از بنزین آن را به آتش کشیده و سپس از محل فرار کرده است. تلاش نیروهای امنیتی قزاقستان برای شناسایی و دستگیری این شخص ادامه دارد.

این آتش سوزی با اقدامات و حوادث مشکوک ماههای اخیر در کشورهای آسیای میانه ارتباط دارد و در ذیل اقدامات خودجوش ضد اسرائیلی مردم این منطقه برآورد می‌شود. در این راستا، تاکنون چند شهروند تاجیک، قزاق و ازبکی به اتهام فعالیت زیرزمینی علیه اسرائیل بازداشت شده و انبار شرکت اسرائیلی تکنوپارک و همچنین تاسیسات شرکت اسرائیلی ساکسوات برویلر در شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان دچار آتش سوزی غیرعادی شده بود.

بیشتر بخوانید: آتش سوزی در یک شرکت اسرائیلی-آمریکایی در ازبکستان (ویدیو)

ویدیو: آتش سوزی در انبار شرکت اسرائیلی نئوستریم در شهر آلماتی (۱)
ویدیو: آتش سوزی در انبار شرکت اسرائیلی نئوستریم در شهر آلماتی (۲)
ویدیو: آتش سوزی در انبار شرکت اسرائیلی نئوستریم در شهر آلماتی (۳)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.