بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهات مختلف نوار غزه پس از گذشت ۱۰۸ روز از نبردها

در جنوب نوار غزه، طی یک هفته اخیر، نیروهای اشغالگر اسرائیلی به آرامی مناطق تحت اشغال خود را گسترش دادند. نیروهای اسرائیلی در غرب شهر خان یونس به آرامی در حال پیشروی هستند. در جنوب شهر نیز دامنه پیشرویها تا نزدیکی عبسان الکبیره گسترش یافته است.

در وسط نوار غزه، درگیریها در البریج و المغازی و در شرق النصیرات ادامه دارد. طی هفته اخیر نیروهای اسرائیلی در مناطق جنوب المغازی پیشروی کردند. همچنین پیشرویهای محدودی در شرق النصیرات صورت گرفته است.

در شمال نوار غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیلی پس از آنکه دو هفته پیش از شهر غزه عقب نشینی کرده بودند مجددا وارد منطقه شیخ عجلین و جنوب الرمال شده اند. دلیل این پیشروی محدود، افزایش فعالیت فلسطینیها در این مناطق عنوان شده است. طی دو هفته اخیر هزاران فلسطینی به انتظار کامیونهای مواد غذایی به این مناطق سرازیر شده بودند و اوضاع از کنترل نیروهای اشغالگر خارج شده بود.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه، روز ۹۷ام نبردها (نقشه میدانی)

مشاهده نقشه آنلاین نوار غزه

آخرین وضعیت نظامی نوار غزه پس از ۱۰۸ روز نبرد – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید سه شنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶

    من یا معنی صبر رو نمیدونم یا معنی استراتژیک رو!! قبلا اسرائیل نگران حمله حزب الله بود، الآن ما باید نگران حمله اسرائیل به لبنان باشیم.

    پاسخ
    1. فرزند ایران چهارشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

      گرچه حق با شماست و جنگ نگران کننده. اما فراموش نکنیم فلسفه وجود حزب الله مقابله با حملات اسرائیل به لبنان است. ارتشی که بیش از صد روز است در یک محدوده به شدت محاصره شده مسکونی و بسیار کوچک با تمام قوا وارد جنگ شده و عملا هیچ خط قرمزی در حملات خود ندارد همچنان از رسیدن به اهداف خود عاجز است. با در نظر گرفتن برخی حساسیت ها در داخل لبنان، حزب الله نمی تواند به سادگی اغازگر یک جنگ باشد اما با استدلال به دفاع از خاک و مردم لبنان در صورت تهاجم چنین امکانی را دارد و فراموش نکنیم که در قضیه میدان نفتی کاریش و چادرهایی که در مرز برپا شد حزب الله عملا تنش را افزایش می داد و این نشانه ای برای امادگی حزب الله است. در هر حال گرچه نشانه ها از حمله صهیونیست ها در اینده به لبنان خبر می دهند اما حزب الله امادگی کافی را دارد. تا در بدترین وضعیت اسرائیل را وارد جنگ فرسایشی جدید کرده و تا حد زیادی وجهه ان را تضعیف کند.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.