عملیات هوایی ائتلاف آمریکایی علیه یمن (ویدیو)

سه شنبه 3 بهمن 1402 - 09:31
https://iswnews.com/?p=112962

جنگنده‌های ارتش آمریکا و انگلیس بامداد امروز مواضع مختلفی را در استان های صنعا، تعز و البیضا بمباران کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش آمریکا و انگلیس بامداد امروز با پشتیبانی نظامی استرالیا، کانادا، هلند و جزیره بحرین، در پاسخ به حمله موشکی انصارالله به کشتی آمریکایی در خلیج عدن، مواضع مختلفی را در استان های صنعا، الحدیده، تعز و البیضا بمباران کردند.

طبق گزارش رسانه های یمنی این حملات به مناطق زیر انجام شده است:

– صنعا: ۴ بار منطقه الحفاء در مدیریت السبعین، ۴ بار پایگاه الدیلمی (در فرودگاه صنعا) در مدیریت بنی حارث، ۲ بار منطقه صرف.
– تعز: یک بار منطقه البرح در مدیریت مقبنه و یک بار منطقه الجند در مدیریت التعزیه.
– البیضا: یک بار در مدیریت رداع.

اما سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ظهر روز سه شنبه ۳ بهمن ماه، با انتشار پیام کوتاهی درباره حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی گفت، در ساعات گذشته ۱۸ حمله هوایی علیه یمن انجام شده که ۱۲ حمله در استان صنعا، سه حمله در استان الحدیده، دو حمله در استان تعز و یک حمله در استان البیضا انجام شده است. سرتیپ سریع همچنین تاکید کرد که این حملات بدون پاسخ و مجازات نخواهند ماند و ارتش یمن به تمامی حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد.

نقشه: مناطق مورد حمله قرار گرفته در حمله هوایی آمریکا به یمن / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در این رابطه با انتشار بیانیه ای جزئیات این حمله هوایی را اینگونه تشریح کرد: “در ۲۲ ژانویه (۲ بهمن ماه) در ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه (به وقت یمن) نیروهای سنتکام به‌همراهی نیروهای مسلح بریتانیا و با پشتیبانی استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به ۸ هدف در مناطق تحت کنترل حوثی‌های (جنبش انصارالله) تحت حمایت ایران در یمن حمله کردند. این حملات با هدف تضعیف توانایی انصارالله برای حمله به کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن انجام شده است.”

بر اساس ادعای آمریکا، اهدافی که بامداد امروز بمباران شدند شامل سامانه های موشکی و پرتابگرها، سامانه های پدافند هوایی، رادارها و تأسیسات انبار تسلیحات در عمق زمین هستند. آمریکا همچنین اعلام کرد که تجاوز نظامی به کشور یمن، جدا و متمایز از اقداماتی است که توسط ائتلاف دریایی آمریکا تحت عنوان “عملیات نگهبان آسایش” در دریای سرخ انجام می شود.

وزارت دفاع انگلیس در بیان جزئیات مشارکت خود در این حمله اعلام کرد که چهار جنگنده یوروفایتر تایفون با استفاده از بمب‌های پیووی ۴ به چندین هدف نظامی در نزدیکی فرودگاه صنعا حمله کرده اند.

با توجه به تصاویر و اطلاعات منتشر شده، جنگنده‌های F-18 و هواپیمای آواکس E-2 ارتش آمریکا و جنگنده های یورورفایتر تایفون ارتش انگلیس (از مبدا قبرس) در این عملیات مشارکت داشته‌اند. طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، این نهمین حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به یمن، به بهانه تامین امنیت کشتیرانی بین المللی در دریاهای عرب و سرخ است.

بیشتر بخوانید:
حمله موشکی آمریکا به شش منطقه در یمن
سرتیپ یحیی سریع: یک کشتی آمریکایی مورد حمله موشکی ما قرار گرفت

ویدیو: حمله هوایی جنگنده های آمریکایی و انگلیسی در صنعا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.